Sökning: "vad är service hotell"

Visar resultat 6 - 10 av 42 uppsatser innehållade orden vad är service hotell.

  1. 6. Småskalig eller industriell tvätt och hantering av sängkläder inom hotellbranschen : En jämförelse i miljöbelastning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Erica Johansson; Anne Dennisson; [2018]
    Nyckelord :Industrial laundry; small-scale laundry; textile services; cotton; polycotton; Industritvätt; småskalig tvätt; textilservice; bomull; polycotton;

    Sammanfattning : Hotellbranschen är en konstant växande verksamhet och med fler sängar att bädda tillkommer fler lakan att tvätta. Idag kan hotell välja att använda sig utav externa tvätterier som hämtar upp, tvättar och levererar rena sängkläder men kan även välja att själv tvätta sängkläderna lokalt på hotellet. LÄS MER

  2. 7. B2B Sales : Kriterier för leverantörsval

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Albana Morina; Luna Zeweldi; [2017]
    Nyckelord :Business-to-Business sales; service quality; product quality; Business-to-Business sales; servicekvalitet; produktkvalitet;

    Sammanfattning : Business-to-Business (B2B) beskriver relationen mellan två företag där ett företag säljerprodukter eller tjänster till ett annat företag. I dagens konkurrenshårda marknad gäller det för ett företag att ständigt sträva efter att ligga ett steg före för att öka chansen att överleva. LÄS MER

  3. 8. Arbetsmotivation inom servicebranschen : en fallstudie om hur personal motiveras på ett hotell

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thomas Lindén; Toussaint Ishimwe; [2017]
    Nyckelord :Inre och yttre motivation; monetära och icke-monetära belöningar; återkoppling; bonus; vidareutveckling;

    Sammanfattning : Hos serviceföretag har det visat sig att personalstyrkan är en av de främsta konkurrensfördelarna gentemot konkurrenter. Motiverad personal är av stor betydelse för att behålla kompetensen inom företaget och därmed kunna erbjuda kunderna det de efterfrågar; så bra service som möjligt. LÄS MER

  4. 9. Strategier för digital klagomålshantering : En kvalitativ studie av fem utvalda hotell med höga kundbetyg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Martina Hultqvist; Matilda Carlsson; [2017]
    Nyckelord :Digital Complaint Management; Complaint Management; Word of Mouth; Service Recovery Strategies; Social Network; Tripadvisor; Facebook; Digital klagomålshantering; Klagomålshantering; Ryktesspridning; Service Recovery Strategies; Sociala nätverk; Tripadvisor; Facebook;

    Sammanfattning : As more hotels are established and that competition in turn increases, it becomes increasingly important to offer a good service to attract customers. If the hotels do not satisfy the guest they may complain. LÄS MER

  5. 10. Att öka servicegraden : Bristande leveransprecision

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Pontus Kerstis; Alexander Purje; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har utförts under vårterminen 2016 på Högskolan i Borås på uppdrag av Hejco AB som ingår i Fristad Kansas Group och är beläget i Borås. Fristad Kansas Group är en koncern som växt fram i drygt 90 år. LÄS MER