Sökning: "value creation theory"

Visar resultat 16 - 20 av 388 uppsatser innehållade orden value creation theory.

  1. 16. ENTREPRENÖRSKAP I DEN SVENSKA GYMNASIESKOLAN : Hur kan entreprenörskap implementeras inom samhällskunskapen?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Micaela Danielsson; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship education; entrepreneurial learning; value creation; secondary school; civics.;

    Sammanfattning : In 2011, the Swedish upper secondary school curriculum underwent a reform, which resulted in entrepreneurship being integrated into all subjects. However, entrepreneurship is not explicitly mentioned in the purpose or central contents of civics, raising questions about how it should be integrated within the subject. LÄS MER

  2. 17. ”Trygghet och förutsägbarhet så att alla vågar delta” : En studie om samläsning för elever med intellektuell funktionsnedsättning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Daniel Nyström; [2023]
    Nyckelord :Co-reading; inclusive education; didactics; reflective theory of school didactics; intellectual disability; compulsory school for pupils with intellectual disabilities; CSSID; compulsory school; Samläsning; integrering; inkluderande undervisning; didaktik; reflektiv skoldidaktisk modell; intellektuell funktionsnedsättning; anpassad grundskola; allmän grundskola;

    Sammanfattning : Introduktion: Denna studie undersöker lärarnas upplevelser och erfarenheter av att undervisa elever från anpassad skola och elever från grundskolan i samma klassrum vid samma tidpunkt. Fokus är att studera hur lärare beskriver arbetet med samläsning och vilka förutsättningar dessa har för att bedriva samläsning. LÄS MER

  3. 18. Digital transformation och dess påverkan inom den offentliga sektorn : En kommunal förvaltnings möjligheter och hinder utifrån digital transformation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Tom Andersson Landén; André Orellana von Essen; [2023]
    Nyckelord :Digital transformation; Digital process development; Digitalization; Business Process Man-agement BPM ; IT-reliant work system; Digital technology; Work system theory; Public sector.; Digital transformation; Digital processutveckling; Digitisering; Digitalisering; Business Pro-cess Management BPM ; IT-beroende arbetssystem; Digital Teknik; Arbetssystemsteori; Offentlig sektor.;

    Sammanfattning : Fenomenet digital transformation genomsyrar alla delar i samhället och medför en ständig förändring vilket utgör hinder men skapar också möjligheter. Digital transformation har framför allt beskrivits i termer kopplad till organisationsnivå i den privata sektorn, vilket väcker frågan hur det gestaltas i den offentliga sektorn. LÄS MER

  4. 19. Prestationsmått vid uppstart : En fallstudie av Northvolt Ett i Skellefteå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Martin Sandgren; Carlos Porras; [2023]
    Nyckelord :Performance indicators; key performance indicator; performance measurement; co-creation; performance measurement systems; Prestationsmått; nyckeltal; prestationsmätning; medskapande; prestationsmätningssystem;

    Sammanfattning : Prestationsmått och dess formulering tillsammans med målsättningsteorin är två vanligtförekommande begrepp i de flesta produktionsenheter. Syfte med studien är att beskrivaoch förklara hur prestationsmått formuleras i en ny produktionsenhet. Examensarbetetbeskriver vikten av medskapande mellan företag och dess kunder. LÄS MER

  5. 20. Explicating the Purchase Intention : A netnographic study on the impacts of online consumption community members’ purchase intention

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Farzana Sharmin Ritu; [2023]
    Nyckelord :purchase intention; online consumption community; netnographic study; theory of planned behavior; electronic word of mouth; qualitative research;

    Sammanfattning : Empowered by the internet and eWOM, online consumption community members now have a greater impact while considering customers’ purchase intentions. This qualitative study intends to examine the factors that impact these community members’ purchase intentions, by addressing the research question: How do internal behavioral and value creation factors impact customers’ purchase intentions in an online consumption community? Moreover, this study proposes a research model of purchase intention in an online consumption community inspired by the theory of planned behavior. LÄS MER