Sökning: "varumärkesimage"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade ordet varumärkesimage.

  1. 11. Konsumentens roll i varumärket : En kvalitativ fallstudie om uppfattningarna kring Systembolaget som varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping

    Författare :Angelica Danielsson; Sara Ekberg; [2016]
    Nyckelord :Brand; Brand Identity; Brand Image; Brand Communication; Brand value; Brand building process; Varumärke; Varumärkesidentitet; Image; Varumärkeskommunikation; Varumärkesvärde; Varumärkesprocessen;

    Sammanfattning : Systembolaget är ett statligt företag som har i uppdrag att reglera alkoholkonsumtionen i Sverige. I detta ska de informera samhället om alkoholens risker, vilket förmedlas genom deras varumärke. LÄS MER

  2. 12. Identitetskris? : En studie av hur konsumenter tolkar företags varumärkesidentiteter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Borkowska; Jo-Anna Kullberg; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkesstrategi; konkurrens; apotek;

    Sammanfattning : Sammandrag Sedan 1990-talet har flertalet marknader i Sverige omreglerats, en av dessa är apoteksmarknaden. Då både utbud och pris fortfarande är delvis reglerat är apoteksaktörerna begränsade i sina val av konkurrensmedel vilket gör strategiskt varumärkesarbete till ett viktigt verktyg. LÄS MER

  3. 13. Vi kan skapa nya saker hela tiden, men vi kan inte skapa en ny värld utan förändring. : En studie om Corporate Social Responsibility inom e-handeln.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Dahlberg; Madeleine Stenman; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Commitment; Environmental responsibility; Social Responsibility; Communication; Branding; Image; Positioning; Credibility; E-commerce; Corporate Social Responsibility; Engagemang; Miljömässigt ansvar; Socialt ansvar; Kommunikation; Varumärke; Image; Positionering; Trovärdighet; E- handel;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att få en djupare förståelse för arbetet med Corporate Social Responsibility (CSR) inom e-handeln genom att analysera: Det engagemang som finns för CSR och det ansvar som tas av företag inom e-handeln. Hur kommunikation av CSR används av företagen för att positionera sig och stärka sin image. LÄS MER

  4. 14. Wermland Forever? : En undersökning om hur Karlstads kommuns varumärkesidentitet avspeglas i Wermland Forever

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Leo Plöen; Helena Bränneby; [2013]
    Nyckelord :Karlstad; Karlstads kommun; Värmland; varumärke; image; TV; Wermland Forever;

    Sammanfattning : Titel: Wermland Forever? En undersökning om hur Karlstads kommuns varumärkesidentitet avspeglas i tv- serien Wermland Forever Syfte: Syftet med uppsatsen är att belysa hur en stads image kan påverkas av en enskild marknadsföringsåtgärd. I det här fallet sponsring av tv-serien Wermland Forever som efterföljdes av såväl tittarstorm som låga tittarsiffror. LÄS MER

  5. 15. Ompositioneringens dolda hot : Riskerna med varumärkesompositioneringar

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Ruaa Tayeh; Jennifer Uhman; [2011]
    Nyckelord :Brand; brand image; brand identity; positioning; repositioning; revitalizing; strategic change; Varumärke; varumärkesimage; varumärkesidentitet; positionering; ompositionering; revitalisering; strategisk förändring  ;

    Sammanfattning : The purpose with this essay is to study how companies use the repositioning process and identify the risks involved from a business perspective. We have chosen to base our essay on the following research questions: What reasons are there for a company to initiate a repositioning?, What does it mean for companies to implement a repositioning?, What are the risks with a repositioning? We have used a qualitative research method and have chosen to interview six respondents which in various ways are actively working with brand repositioning. LÄS MER