Sökning: "vi och dom ledarskap"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden vi och dom ledarskap.
6. En flexibilitetsstrategis konsekvenser : En fallstudie om arbetsvillkor och socialarelationer mellan inhyrd och ordinarie arbetskraft
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund och problematisering: Det har i dagens samhälle blivit allt vanligare att företaghyr in personal via bemanningsföretag. Detta medför positiva aspekter såsom exempelvis ökad flexibilitet men flexibilitetsstrategin kan även medföra negativa konsekvenser. LÄS MER
7. ”Vi och dom” : ett fenomen i utlandsstyrkan?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, FörsvarshögskolanSammanfattning : En framgångsfaktor vid internationell tjänst är att samspelet mellan samtliga enheter fungerar friktionsfritt. Detta underlättas om samtliga enheter känner varandra innan rotation till missionsområdet. LÄS MER
8. ”Dom ska ju vara både snälla och stränga” Den mest omtyckta ledarstilen hos lärare – utifrån ett elevperspektiv
C-uppsats,Sammanfattning : ______________________________________________________________________Hur väl medvetna är eleverna om lärarnas arbetsinsats? Kan de uttala sig alls om hur detycker att en lärare ska agera i klassrummet? Vi vill fråga eleverna vad de tyckerkännetecknar en bra lärare.Våra frågeställningar är: Vilken ledarstil föredrar elever i årskurs 4 hos sina lärare?Varför föredrar de den ledarstilen?Vi har valt att genomföra samtalsintervjuer med två grupper av elever i årskurs 4. LÄS MER
9. Särskilda undervisningsgrupper i en skola för alla
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Malmö HögskolaLärarutbildningen Skolutveckling och ledarskapSpecialpedagogisk påbyggnadsutbildningHöstterminen 2006Wiborgh, Åsa. & Wistrand, Anna. (2006). Särskilda undervisningsgrupper i en skola för alla. LÄS MER
10. "Så därför förbjöd vi dom" - Hur lärare motiverar regler och normer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Tumpach, Mikael och Williams, Adam, (2006). Så därför förbjöd vi dom, hur lärare motiverar regler och normer. (That´s why they were forbidden, how teachers motivate rules and norms). Skolutveckling och ledarskap, Lärarutbildningen, Malmö Högskola. LÄS MER