Sökning: "violin teaching"
Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade orden violin teaching.
21. Fiollärarens utmaningar - En studie av fiolundervisning i ett segregerat område
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Title: Violin teacher challenges - A study of violin teaching in a segregated area The purpose of this study is to expand the knowledge of violin teaching in groups versus one to one teaching. The study builds on previous research on instrumental teaching and experiences that different instrumental teachers have from the two different teaching methods. LÄS MER
22. Konsten att vägleda en elev inför prestation : En kvalitativ studie om stresshantering i violin- och violaundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan IngesundSammanfattning : Detta arbete syftar till att fördjupa kunskapen om hur violin- och violalärare kan arbeta för att ge sina elever som utövar klassik musik möjlighet att minimera stress och nervositet i samband med provspelning och konserttillfälle. I bakgrundskapitlet presenteras orsaker till samt förebyggande åtgärder för att hantera stress. LÄS MER
23. Folkligt eller klassiskt i fiolundervisningen? : En jämförelse mellan några folkmusikaliskt förankrade fiollärares syn på sin undervisning och några klassiska fiolmetoder
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan IngesundSammanfattning : I det här arbetet har jag undersökt hur fiollärare med förankring i folkmusiken undervisar samt vilka eventuella områden som de lägger vikt vid och varför. Jag valde att göra en kvalitativ intervju med fem informanter. LÄS MER
24. Fiolläraren och materialet : En undersökning av några fiollärares syn på nybörjarundervisning och val av studiematerial
M1-uppsats, Karlstads universitet; Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : Syftet med undersökningen är att få en översiktlig inblick i hur några fiollärare undervisar och vilket material de främst använder i nybörjarundervisningen. Studien grundar sig på kvalitativa intervjuer av sex lärare inom kommunala musikskolan. LÄS MER
25. Hur arbetar violinpedagoger med notläsningslärande? - En kvalitativ intervjustudie om fenomenet notläsning
L1-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Title: How do violin teachers work with music reading? - A qualitative interview study on the phenomena music reading. The purpose of this essay is to investigate how five violin teachers in mixed ages and from different backgrounds teach music reading to their students. The paper is based on semi structured interviews. LÄS MER