Sökning: "web based learning"

Visar resultat 16 - 20 av 295 uppsatser innehållade orden web based learning.

  1. 16. Implementation and evaluation of a web-based learning management system

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Mathilde Hennings; Emil Nilsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Modern education is more and more dependent on technical solutions to assist student learning. Systems specifically designed for this purpose are called learning management systems and provide the link between students and teachers, in the sense that a significant part of their communication is handled within the system. LÄS MER

  2. 17. Lean i sjukvården : En kartläggning av Lean-verktygens förekomst i svenska sjukhus

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Sebastian Borg; Linus Juneskär; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Sjukvården är en av samhällets största organisationer och kvaliteten på sjukvården samt vårdköer är omdiskuterade ämnen. Den uppstådda problematiken inom sjukvården påstås många gånger vara en konsekvens av en demografisk förändring som ökar pressen på sjukvården. LÄS MER

  3. 18. Pararbete och grupparbete : F-3 lärares upplevelser om för- och nackdelar i elevers läs-, skriv- och språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Viktoria Larsson; Josefine Kvist; [2023]
    Nyckelord :group work; classroom climate; communication; learning; learning environment; pair work; collaboration; Swedish teaching; grupparbete; klassrumsklimat; kommunikation; lärande; lärmiljö; pararbete; samarbete; svenskundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att öka kunskapen om och förståelsen för hur F-3 lärare anser att grupparbeten och pararbeten påverkar elevers läs-, skriv- och språkutveckling. Studien är av kvalitativ karaktär. Data har samlats in från semistrukturerade intervjuer med 7 legitimerade F-3 lärare. LÄS MER

  4. 19. Skönlitteraturens roll i grundskolans tidiga år : En studie om lärares val av skönlitterära texter i årskurs F-3 i ämnet svenska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Ida Larsson; Sofie Göransson; [2023]
    Nyckelord :literature; the teaching of literature; skönlitteratur; grundskolan; lärares val av litteratur;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka hur lärare i F-3 väljer skönlitterära texter till sin undervisning och vilka kriterier och faktorer som påverkar deras val. Studien baseras på ett webbaserat frågeformulär som skickades ut via sociala medier till olika lärare som undervisar i årskurserna F-3. LÄS MER

  5. 20. Meny-baserad chatbot för kompletterande hjälp inom programmeringskurser i högre utbildning : En utforskande studie

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Patrik Larsson; Samuel Ribaric; [2023]
    Nyckelord :Menu-based Chatbot; Menu-based chatbot as Assistant; Chatbot for Programming; Chatbots in Education; Meny-baserad Chatbot; Programmeringskurser; Högre Utbildning;

    Sammanfattning : En civilingenjör som utbildas idag förväntas ofta att lära sig programmering och för att klara en civilingenjörsutbildning krävs att man ska kunna programmera på många olika nivåer. I samband med den växande populariteten av chatbotar inom utbildning och bland företag så finns det skäl att undersöka hur en chatbot hade kunnat assistera studenter som läser programmeringskurser. LÄS MER