Sökning: "web based learning"

Visar resultat 6 - 10 av 295 uppsatser innehållade orden web based learning.

  1. 6. Insights of an accessible e-commerce website : Investigating cognitive accessibility in the checkout process

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Sanna Jangklint; [2023]
    Nyckelord :Web accessibility; Cognitive accessibility; E-Commerce; Digital checkout; Cognition;

    Sammanfattning : Accessible web interfaces are crucial for the inclusion and independence of all groups in society. Cognitive accessibility aims to make content more accessible for individuals with cognitive disabilities, such as people with learning disabilities (e.g. dyslexia, dysgraphia) and age-related disabilities (e. LÄS MER

  2. 7. Ärendehantering genom maskininlärning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Daniel Bennheden; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; machine learning; case management; RPA; Random forest; Naïve Bayes; support vector machine; neural network; Artificiell Intelligens; maskinlärning; ärendehantering; RPA; Random forest; Naïve Bayes; support vector machine; neurala nätverk.;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet undersöker hur artificiell intelligens kan användas för att automatisktkategorisera felanmälan som behandlas i ett ärendehanteringssystem genom att användamaskininlärning och tekniker som text mining. Studien utgår från Design Science ResearchMethodology och Peffers sex steg för designmetodologi som utöver design även berör kravställningoch utvärdering av funktion. LÄS MER

  3. 8. Parents’ perceptions about preschool children’s use of mobile devices and experiences at art museums

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sooyoun Kim; [2023]
    Nyckelord :preschool children; mobile devices; tablets; educational apps; child-computer interaction; art museums; museum learning;

    Sammanfattning : The child–environment interaction type, which involves touching and handling part of collections and displays, is less common in art museums. In addition, art museums demand many behavioural rules from their visitors. The adult caregivers, therefore, prefer that their preschool children participate in child-friendly activity programmes. LÄS MER

  4. 9. The Impact of AI-generated Code on Web Development: A Comparative Study of ChatGPT and GitHub Copilot

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Edvin Fajkovic; Erik Rundberg; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; Copilot; Ethics; GPT-3; Codex;

    Sammanfattning : Background. Machine learning and artificial intelligence are advancing faster than ever, code generation is becoming a hot topic and is starting to gain traction in the industry. This creates the question, is it possible to create a complete website from scratch using only code generated by AI? Objectives. LÄS MER

  5. 10. En studie om hur lågstadielärare anser att lärarutbildningen har bidragit till digital kompetens för att kunna använda det i matematikundervisningen

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Elin Edmark; Sofie Petri; [2023]
    Nyckelord :Digital competence; digital tools; teacher education; mathematics teaching; DigCompEdu; Digital kompetens; digitala verktyg; lärarutbildningen; matematikundervisning; DigCompEdu;

    Sammanfattning : As society constantly develops and becomes increasingly digitized, the demands on digital competence also increase. This also applies to schools, where teachers play a central role in integrating digital learning resources into teaching. LÄS MER