Sökning: "youtube samarbete"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden youtube samarbete.

  1. 6. Partiledarna gör entré på Youtube : en kvalitativ textanalys av programmet Partitempen

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Kristina Pålsson; Lisa Rebecca Truedsson; [2018]
    Nyckelord :Youtube; svenska riksdagspartier; celebritisering; presidentalization; ethos; MKV; media; kommunikation; politik; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Följande uppsats med titeln ”Partiledarna gör entré på Youtube – En kvalitativ textanalys av Partitempen”, är skriven av Kristina Pålsson och Lisa Rebecca Truedsson, inom ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för kommunikation och medier, på Lunds universitet. Studiens metod är en kvalitativ textanalys med en hermeneutisk ansats. LÄS MER

  2. 7. Elevers uppfattningar om ensemblespel : en kvalitativ studie om ensemblespel i skolans musikundervisning

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Anders Persson; Mikael Gustavsson; [2017]
    Nyckelord :ensemblespel; musikundervisning; grundskola; instrument; samarbete;

    Sammanfattning : Titel: Elevers uppfattningar om ensemblespel – en kvalitativ studie om ensemblespel i skolans musikundervisning. English title: Students perceptions of ensemble playing. LÄS MER

  3. 8. Tittarens medvetenhet kring influencers samarbete med företag : En kvalitativ receptionsanalys om kommentarer gällande PR Hauls och sponsrat material på Youtube

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Rebecka Thor; Sevana Melkon; [2017]
    Nyckelord :marknadskommunikation; receptionsteori; opinionsbildare; Youtube;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker kommentarsfälten till fyra olika videoklipp på Youtube innehållande sponsrat material och PR hauls. Studien lyfter fram begrepp som opinionsbildare och opinionssökare samt beskriver förhållandet mellan dessa ur ett historiskt perspektiv. LÄS MER

  4. 9. [Videon är i samarbete med...] - En undersökande studie om attityder till produktplacering i det digitala medielandskapet YouTube

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Gabriella Cogias; [2017]
    Nyckelord :Product placement; YouTube; Prosumer; Prosument; Influencer marketing; Attityder; Influencers; Effekter;

    Sammanfattning : Produktplacering och sponsrat material i sociala medier ökar markant till följd av det digitala landskapets spridning. Det blir allt mer vanligt att blanda kommersiellt innehåll i icke-kommersiella sammanhang, vilket medför förvirring och oro hos konsumenter. Ett exempel på detta är videoplattformstjänsten YouTube. LÄS MER

  5. 10. Finns det någon här som känner som jag? : En kvalitativ studie om hur sociala medier används som mötesplats för personer med ångest

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Marie Broman; Sara Halvarsson; [2017]
    Nyckelord :anxiety; peer-support; social media; influencer; social support; professional support; community;

    Sammanfattning : Den psykiska ohälsan bland Sveriges befolkning har ökat och i takt med den även internetanvändandet. Den ständiga tillgången till internet har öppnat upp för människor att söka hjälp och publicera egna livsberättelser om sitt mående. LÄS MER