Sökning: "Advertising Promotion"
Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden Advertising Promotion.
1. Unveiling the Art of Illusion: Exploring the Fabrication of Authenticity and Trustworthiness by Social Media Micro-Influencers to Engage Their Audience : An exploratory multiple case study that aims to analyze how social media micro-influencers fabricate authenticity and trustworthiness to engage their audience
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Social networking sites have transformed communication and advertising, with influencers like micro-influencers and "instafamous" individuals playing a crucial marketing role. Businesses now leverage these influencers to engage audiences and promote their brands, creating new opportunities for online brand promotion and consumer engagement. LÄS MER
2. Konsumenters attityd till beteendeanpassad reklam
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Konsumenters attityd till beteendeanpassad reklam- En kvantitativ studie om skillnader i attityd till beteendeanpassad reklam på internet med utgångspunkt i ålder, varumärkesrelation, Advertising Value Model och Regulatory Focus Theory Seminariedatum: 2023-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp Författare: Isabelle Risberg, Sofia Hult & Hugo Gemzell Handledare: Veronika Tarnovskaya 5 nyckelord: Beteendeanpassad reklam, Regulatory Focus, Reklamvärde, Varumärkeskännedom, Varumärkesattityd Forskningsfrågor: Vad påverkar attityden till beteendeanpassad reklam på internet? - Skiljer sig attityden till beteedeanpassad reklam åt mellan olika åldrar? - Skiljer sig attityden till beteendeanpassad reklam åt mellan individer som är promotion- eller preventionfokuserade? - Påverkar konsumenternas varumärkesrelation attityden till beteendeanpassad reklam? Syfte: Syftet med studien är att ta reda på vad som påverkar attityden till beteendeanpassad reklam, och om attityden skiljer sig åt mellan olika åldrar. Studien har även till syfte att undersöka huruvida attityden skiljer sig åt mellan individer som klassificeras antingen som promotion- eller- preventionfokuserade enligt den psykologiska teorin Regulatory Focus Theory, samt om regulatory focus skiljer sig mellan olika åldrar. LÄS MER
3. China Influencer E-commerce Livestreaming Marketing Strategy Research
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : The surge of mobile internet and electronic devices has revolutionized consumer interactions and information consumption. Livestreaming emerges as a prevalent advertising method in e-commerce, compensating for the static nature of traditional platforms by providing dynamic buying experiences. LÄS MER
4. Be Proud of Your Menstruation! A case study of commodity feminist discourse in mainland China.
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Adopting a critical discourse analysis approach, this study presents a case study around the “Menstruation should not be hidden” campaign launched by the Swedish brand, Libresse, in the Chinese market. With the aim to explore how does the brand strategically use female empowering discourse to construct new meanings of menstruation for a regional market, and the socio-cultural factors involved. LÄS MER
5. Hur representeras etniska minoriteter under skyddsutrustning? : En komparativ semiotisk innehållsanalys av Under Armours reklamfilmer ur ett postkolonialt perspektiv
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Med bakgrund i Black Lives Matter-demonstrationerna problematiserar den här studien två reklamfilmer från sport- och klädföretaget Under Armours (UA:s) kampanj The only way is through med syfte att studera hur normer och värderingar främjas utifrån jämlikhet och mångfald i UA:s reklamfilmer. Detta studeras genom att undersöka hur vita personer, färgade personer (POC) och personer med olika etnisk bakgrund representeras i UA:s reklamfilmer och vad det finns för likheter och skillnader mellan dessa representationer. LÄS MER