Sökning: "Amanda Carlsson"
Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden Amanda Carlsson.
21. Hur organisationer kan arbeta för att undvika stressade medarbetare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Stress är vanligt förekommande i dagens arbetsliv och har visat sig vara en av de främsta faktorerna som leder till ohälsa, lägre produktivitet och sämre prestation. Syftet med studien var därför att undersöka hur organisationer kan arbeta för att undvika stressade medarbetare. LÄS MER
22. What Factors Contribute to Sales of Groceries Online? - A quantitative study of Swedish urban consumers
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title What Factors Contribute to Sales of Groceries Online? – A quantitative study of Swedish urban customers. Date of seminar 2014-06-02 Course BUSN39 Business Administration: Global Marketing Authors Kristina Carlsson & Amanda Larsson Advisor Jens Hultman Purpose The aim with this study is to investigate what factors contribute to Actual Purchases of online groceries. LÄS MER
23. Konstruktion och design av duschredskap
M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : I denna rapport presenteras ett examensarbete som syftar till att ta fram idéer för en användarvänlig produkt, anpassad till dusch- och badrumsmiljöer som gör att äldre och funktionsnedsatta kan klara sig mer självständigt i hemmet. Arbetet har utförts tillsammans med uppdragsgivaren Jörgen Carlsson, produktchef på företaget Macro International AB (Macro) som tillverkar, utvecklar och säljer badrumslösningar med duschar och möbler. LÄS MER
24. Ledarskap i volontärorganisationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Följande C-uppsats inom företagsekonomi behandlar ämnet ledarskap med inriktningen ledarskap inom volontärorganisationer. Studien är kvalitativ och är baserad på teorier och praktiska exempel. LÄS MER
25. Grön Marknadsföring i sociala medier - en studie om hur sociala medier används av företag för att marknadsföra grönt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Grön marknadsföring i sociala medier – en studie om hur sociala medier används av företag för att marknadsföra grönt. Kurs: KSKK01 Service Management Författare: Amanda Johansson och Edvin Shoaibi Handledare: Christian Fuentes Nyckelord: Grön marknadsföring, sociala medier, interaktion, relationsmarknadsföring. LÄS MER