Sökning: "Anna Lilja"

Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden Anna Lilja.

  1. 16. Attraktivare stadskärnor i mindre städer - exemplet Hudiksvall

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Dahlberg; Ulrika Lilja; Maria Lejefors; [2009]
    Nyckelord :centralortsteori; kreativa klassen; mindre städer; platsmarknadsföring; platsutveckling; stadskärna; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka i vilken utsträckning teorier om platsmarknadsföring är applicerbara på mindre städers stadskärnor. För att exemplifiera används staden Hudiksvall som fallstudie. LÄS MER

  2. 17. Revenue Management - "Det är så det är" : Vad ledningens förståelse för verktyget innebär för kundens upplevda rättvisa

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Larsson; Ulrika Lilja; Anna Dahlberg; [2009]
    Nyckelord :ledning; förtroende; rättvisa; revenue management; service management; flexibel prissättning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om ledningens förståelse för Revenue Management (RM) påverkar kundens uppfattning om ett rättvist pris. De frågeställningar vi behandlar i uppsatsen är följande; Hur påverkar ledningens förståelse för RM frontpersonalens arbete med verktyget? Hur uppfattar frontpersonal att kunden reagerar på RM? Slutsatser: Teori och fallstudie visar att ledningens förståelse är en grundläggande faktor för att arbetet med RM skall ha möjlighet att vara förenligt med ett kundperspektiv. LÄS MER

  3. 18. Pojkar har skägg, det har inte flickor, det är för att de ska vara lite finare : – Sexåringens syn på kvinnligt och manligt

    Kandidat-uppsats, HLK, Ämnesforskning; HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Anna-Lena Karlsson; Eva Lilja; Annika Sandahl; [2007]
    Nyckelord :förskoleklassbarn; kvinnligt; manligt; genus; jämställdhet;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att få veta hur sexåringen i tre förskoleklasser ser på kvinnligt och manligt. Utifrån syftet har vi formulerat följande frågeställningar: – Anser barnen att det finns sysselsättningar beroende på könstillhörighet? – Inom vilka områden anser barnen att kvinnor och män är jämställda? – Anser barnen att det är skillnad på flickor och pojkar? För att besvara frågeställningarna har vi använt oss av en kvantitativ strukturerad enkät och kvalitativa intervjuer med öppna svar, i tre olika förskoleklasser. LÄS MER

  4. 19. Kulturspridning på konstområdet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik

    Författare :Johanna Lilja; [2006]
    Nyckelord :kulturspridning; statlig bidragsfördelning; museibesökarna; konstpedagogik;

    Sammanfattning : Abstract INSTITUTION: Institutionen för pedagogik: Avdelningen för bild, musik och kulturpedagogik ADRESS: Växjö Universitet 351 95 Växjö TELEFON: 0470 – 70 80 00 HANDLEDARE: Margareta Wallin Wictorin TITEL: Kulturspridning på konstområdet Spreading culture within the sphere of art FÖRFATTARE: Johanna Lilja ADRESS: Brunnsgatan 18A 331 33 Värnamo TELEFON: 0370 – 144 88 TYP AV UPPSATS: C- uppsats, 60 poäng VENTILERINGSTERMIN: Ht 2005 I uppsatsen diskuteras svensk kulturpolitik och kulturspridning geografiskt samt socialt utifrån Bourdieus teorier om människans relationer till det kulturella området. Även det konstpedagogiska området behandlas, som här utgår ifrån Anna – Lena Lindbergs teori om konstpedagogens roll. LÄS MER

  5. 20. Le marketing d'un pays : Label Suède

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Erik Olsson; Anna Gustavsson; [2006]
    Nyckelord :Marketing; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Résumé L’objet de ce mémoire est d’analyser la composition du label « Suède » et si c'est possible d'utiliser les méthodes de marketing traditionnel quand un pays est commercialisé. Nous centrons l‘attention sur l’office suédois du tourisme et des voyages qui est responsable pour le marketing de la Suède comme destination touristique. LÄS MER