Sökning: "Annette Cerne"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Annette Cerne.

  1. 1. Beyond the Bin: Dumpster Diving as an Alternative Consumer Practice

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Christensson; Vendela Melin; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Beyond the Bin: Dumpster Diving as an Alternative Consumer Practice - Investigating the Motivations and Methods of Urban Foragers Course: BUSN39 Business Administration: Degree Project in Global Marketing - Master level Authors: Adam Christensson and Vendela Melin Supervisor: Annette Cerne Keywords: Dumpster diving, Social movement, Consumer resistance, Theory of planned behavior (TPB). Purpose: The study investigates dumpster diving motivations, methods, and its role as a resistance against conventional consumption patterns. LÄS MER

  2. 2. Mending the end-goal paradox of social and commercial marketing

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Klara Käll; Nuria Budesca Alameda; [2022]
    Nyckelord :Social Marketing; Emotional Communication; Behaviour; Attitudes; Brand Community; Storytelling; Norms; Aim’n; Platanomelón; Sweden; Spain; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Mending the end-goal paradox of social and commercial marketing - An explorative case study of brands’ emotional communication influence on consumers’ behavioural attitudes Course: BUSN39 Business Administration: Degree Project in Global Marketing - Master level Authors: Klara Käll & Núria Budesca Alameda Supervisor: Annette Cerne Keywords: Social Marketing; Emotional Communication; Behaviour; Attitudes; Brand Community; Storytelling; Norms; Aim’n; Platanomelón; Sweden; Spain Purpose: The purpose of this study is to investigate consumers' attitudes toward social marketing behaviours communicated by brands with regards to emotions. Methodology: This research was carried out with the research philosophies of relativism for ontology and social constructionism for epistemology. LÄS MER

  3. 3. “Tänk om man kunde dofta genom telefonen”

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maya Tran; Josefin Mårtensson; Emily Hörstedt; [2021]
    Nyckelord :Instagram; influencers; influencer marketing; sensorical products; word-of-mouth.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Tänk om man kunde dofta genom telefonen” – En kvalitativ studie om influencer marketing av sensoriska produkter ur ett konsumentperspektiv Seminariedatum: 2020-01-14 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Hörstedt Emily, Mårtensson Josefin, Tran Maya Handledare: Cerne Annette Nyckelord: Instagram, influencers, influencer marketing, sensoriska produkter, word-of-mouth. Syfte: Syftet med uppsatsen är att bidra till att försöka skapa en djupare förståelse inom kosmetikbranschen. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhet mvh. Fast Fashion: En kvalitativ studie om konsumenters tolkning av miljömässig hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Lantz; Linnea Ramquist; Elias Gröndahl; [2021]
    Nyckelord :konsumentattityd; hållbarhet; kommunikation; fast fashion; legitimitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Sustainability b.r Fast Fashion Seminar date: 2021 - 06 - 02 Course: FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPC) or ECTS‐cr) Authors: Gröndahl, Elias. Lantz, Mikael. Ramquist, Linnéa. LÄS MER

  5. 5. Inköp av företagsbilar - påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alfred Bytyci; Daniel Ostojic; Sasa Veljkovic; [2020]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Bilbranschen; B2B; Digital Marknadsföring; Organisatoriskt Inköp; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Inköp av företagsbilar – påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö Seminariedatum: 2020-01-16 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alfred Bytyci, Daniel Ostojic, Sasa Veljkovic Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Inbound Marketing, Bilbranschen, B2B, Digital Marknadsföring, Organisatoriskt Inköp Syfte: Mot bakgrund till att den traditionella marknadsföringens genomslagskraft stagnerar belöper sig studiens syfte till att undersöka vilken inverkan marknadsföringsstrategin Inbound Marketing har på den organisatoriska inköpsprocessen av företagsbilar som högengagemangsprodukter. Metod: Studien är kvalitativ med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv som utgångspunkt. LÄS MER