Sökning: "Beauty is in the mind"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Beauty is in the mind.
1. KOMMODIFIERING AV KROPPSAKTIVISMEN. En kvantitativ och etnografisk innehållsanalys av svenska kroppsaktivsters innehåll på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Throughout the history, women have been exposed to and affected by normative ideals concerning their appearance and body-size. As an opposition to this, certain political movements have evolved and grown, like body- and fat activism, to challenge the current destructive ideals. LÄS MER
2. Variations on a Wave : A case for nature, music and concert halls - Norrland's Philharmonia and Music Centre
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Arkitekthögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Music listening has experienced one of its major paradigm shifts in this latest generation, taking the step from analogue media into the digital sphere. Today a human can reduce stress levels by limiting noise and disturbances to shut away unwanted impressions, to find peace and tranquility or strength and courage. LÄS MER
3. Porträtt av svenska naturlandskap : en utforskande resa genom nationalparkernas rum från norr till söder
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Svaret på hur vi utforskar, läser, uppfattar och upplever landskap är mångfacetterat och bygger på vår perceptuella uppfattning och kognitiva förmåga. Genom att ha ett öppet sinne kan man upptäcka de många olika lager som ett landskap kan innehålla, en mångfald av värden och kvalitéer som initialt kanske inte är uppenbara. LÄS MER
4. Towards a generational transformation of the role and meaning of friendship
Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : The thesis sets out to explore the role and meaning of friendships across two age groups. This is attained by a generational interview design where the groups are separated by nearly 20 years. LÄS MER
5. Approaches to sensory marketing strategies within the beauty retail stores in Sweden : A qualitative insight concerning sensory interplay and sensory overload
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : As sensory marketing is becoming a more widely used strategy in the world, the need to distinguish oneself is more important than ever. The general knowledge of sensory cues, their interplay and sensory overload among Swedish retail beauty companies is researched in this thesis. LÄS MER