Sökning: "Behavior Change for Sustainability"
Visar resultat 21 - 25 av 165 uppsatser innehållade orden Behavior Change for Sustainability.
21. Nudging för hållbara matval : En kvanititativ studie om hur digitala matbutiker med nudging kan öka andelen hållbara val
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Överkonsumtion är idag ett stort problem och kött är en bidragande faktor till växthuseffekten. I Sverige lever vi idag som att vi har 4,2 jordklot vilket inte är hållbart i längden. LÄS MER
22. Dela, engagera, byt: gemenskap som skapar förändring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I nuläget har textilkonsumtion en betydande negativ miljöpåverkan och behovet av hållbara konsumtionsmönster blir allt mer brådskande, konsekvent har modeindustrin en central roll i att främja förändring. För att hantera industrins utmaningar kring miljöpåverkan, utforskar denna studie styrkan i engagemang och community-byggande aktiviteter på Instagram. LÄS MER
23. Embedment Behavior of Steel Dowel in Timber Loaded Perpendicular to the Grain : Influence of Assembly History in Combination with Moisture Change and Cyclic Loading
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : The embedment behavior of dowels in timber structures, as an essential parameter in the design of connections, is the subject of this thesis. There are numerous advantages using timber structures, including sustainability, energy efficiency, and aesthetic appeal. LÄS MER
24. Urbana studierum : länken mellan två campusnoder
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Skolåret 2021/ 2022 blev Malmö utnämnd till Årets studentstad med motiveringen“Det är en stad att leva och trivas i både innan, under och efter sina studier ochstudenterna ses som en självklar del av stadens utveckling” (SFS, 2021). Samtidigtvill Malmö Stad tillsammans med Malmö universitet utveckla studentstaden Malmö,och ställer sig frågan hur denna förändring och förbättring skulle kunna se ut. LÄS MER
25. There is a Want to Shop Sustainably, but a Need to Order Conveniently. : An analysis of generations X and Z, and their outlook on environmental factors and returns within e-commerce.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: During the Covid-19 pandemic, there was a boom in the growing market of e-commerce in Sweden,driving change in consumer behavior online. Competition between companies led to more lenient return policies, which also brings an increased probability of return. LÄS MER