Sökning: "Behavioral patterns"

Visar resultat 1 - 5 av 184 uppsatser innehållade orden Behavioral patterns.

  1. 1. En vågskål mellan anpassning och intrång. En kvalitativ studie om hur generation Z uppfattar sin integritet vid riktad reklam online.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Stina Stensson; [2024-03-01]
    Nyckelord :Generation Z; Integritet; Riktad reklam; Online;

    Sammanfattning : In today's society, the internet is an integral part of people's everyday lives, where every digital interaction creates a unique imprint. Through our online activities, we are carefully tracked and analyzed by various actors, primarily companies, who strive to create advertising that reaches us in our digital habitat. LÄS MER

  2. 2. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER

  3. 3. Tjejsnuset är det nya! : En kvalitativ studie om hur bilden av vitt snus konstrueras i samspel mellan media och unga vuxna, samt hur vitt snus kodas som manligt respektive kvinnligt.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elsa Widenström Findell; Silja Jóhannsdóttir; [2024]
    Nyckelord :Vitt snus; genus; reklam; konstruktion;

    Sammanfattning : The study aims to examine the construction of the image of white snus, specifically focusing on the growing trend of female snus use. The analysis will shed light on overall perceptions and attitudes towards white snus, along with its social construction among young adults. LÄS MER

  4. 4. Undersökning av metoder för automatiserad kontinuerlig datautvinning av IoT-data för att utvinna funktioner

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Erik Järte; [2024]
    Nyckelord :IoT; user data; machine learning; visualization; data analysis; IoT; användardata; maskininlärning; visualisering; dataanalys;

    Sammanfattning : Företaget Cake har idag inte en komplett bild över hur dess fordon används. Därför samlar företaget idag upp användardata i en förhoppning om att kunna analysera denna data för att få insikter över hur dess produkter används och vad de ska satsa på i framtiden. LÄS MER

  5. 5. Intrycksstyrning inom högskoleutbildning : En studie om intrycksstyrningsstilarnas relation till social önskvärdhet hos universitetsstudenter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Märta Lilja; Daisy Nicholls; [2024]
    Nyckelord :Impression management; Social Desirability; students; university environment; norms; roles; Intrycksstyrning; social önskvärdhet; studenter; universitetsmiljö; normer; roller;

    Sammanfattning : Ett flertal forskare har noterat sambanden mellan intrycksstyrning och social önskvärdhet som växt fram ur Erving Goffmans dramaturgi om människans agerande i sociala kontexter. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur olika intrycksstyrningsstilar används av universitetsstudenter och vilka samband som existerar mellan dessa stilar och den upplevda sociala önskvärdheten. LÄS MER