Sökning: "Betting"

Visar resultat 11 - 15 av 103 uppsatser innehållade ordet Betting.

  1. 11. Skillnader i kvinnor och mäns investeringsbeteende : Svenska aktieinvesterares psykologiska bias, aktiepreferenser och dess långsiktiga konsekvenser

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Charlotta Kortered; Ida Tillas; [2022]
    Nyckelord :Investment behavior; women and men; stock preferences; Modern portfolio theory; behavioral economics; Sweden; bias; risk exposure; Investeringsbeteende; kvinnor och män; aktiepreferenser; moderna portföljvalsteorin; beteendeekonomi; Sverige; bias; riskexponering;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to analyze differences between stock preferences of women and men in Sweden and analyze what portfolio characteristics and long-term effects that are revealed by investing in the stocks than men and women prefer. To fulfill the purpose of the thesis, two fictious portfolios have been created which are based on data from the reports “Aktieägandet i Sverige” by Euroclear. LÄS MER

  2. 12. Avkastning eller social hållbarhet? : En studie som diskuterar unga privatsparares syn på etik och moralgällande casino- och bettingbolags sociala hållbarhet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Eric Schlyter; Martin San; Anton Ingelson; [2022]
    Nyckelord :Igaming; Casino; social sustainability; CSR; Greenwashing; social hållbarhet; Avkastning; Etik och moral; Kvalitativ intervju; Betting;

    Sammanfattning : This is a degree project made by three students at the Linnéuniversity in Kalmar with thequalitative method. The work discusses the topic of casino- and betting company´s socialsustainability and builds on previous research. LÄS MER

  3. 13. Spel & Dobbel - på gott eller ont? : En kvalitativ intervjustudie gällande unga människors uppfattning om spelreklam.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Oscar Agius; Simon Forsmark; [2022]
    Nyckelord :Gambling advertising; marketing; gambling; intermediaries; risks; Spelreklam; marknadsföring; penningspel; mellanhänder; risker;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att studera vilken syn unga människor har på spelreklam och hur de anser att spelreklamen framställs, samt hur spelbolagen går tillväga för att marknadsföra sig. Begreppet spelreklam åsyftar i studien marknadsföring för alla typer av penningspel. LÄS MER

  4. 14. The power of momentum: An analysis of momentum extremes within sports betting

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Carl Hellman; [2022]
    Nyckelord :Behavioral finance; Financial markets; Asset pricing; Cognitive bias; misreaction;

    Sammanfattning : In this paper I examine 20862 betting contracts within the sport of soccer for the last decade within 5 major leagues. I perform tests of pricing anomalies for different instances of momentum by using sports betting as a laboratory environment. I find evidence of overreaction within the general price movements and for standard momentum portfolios. LÄS MER

  5. 15. Favourable Opportunities in Sports Betting - A Statistical Approach to Football Goals in the Premier League

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Fredrik Lindau; Gustaf Carle; [2022]
    Nyckelord :statistics; Poisson distribution; Negative Binomial distribution; Bayesian regression; football; Premier League; sports betting; market efficiency; probability theory; estimations; statistik; Poisson fördelning; Negativ Binomial fördelning; Bayesiansk regression; fotboll; Premier League; betting; marknadseffektivitet; sannolikhetsteori; skattningar;

    Sammanfattning : The premise of this report is to delve into sports betting and whether favourable opportunities can be found, more specifically focusing on over and under odds for number of goals scored in football games of the Premier League. Using historical data from football matches several models are developed, the characteristics of goals warranting the use of probability based Poisson and Negative Binomial models, as well as Bayesian Poisson regression for goal predictions. LÄS MER