Sökning: "Bik Bok"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Bik Bok.

  1. 1. A Must or a Will? A study of the motives behind fashion retailers’ engagement in welfare projects in Bangladesh

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Iris Ekman; Karin Lindqvist; [2022-02-16]
    Nyckelord :Fashion industry; CSR; welfare projects; push factors; pull factors;

    Sammanfattning : Fashion retailers operate in an industry characterized by outsourced production in countries with poor living and working conditions. The low control that consequently follows, is a challenge for fashion retailers to handle. In the past decade, awareness of the prevailing circumstances in the production countries has increased. LÄS MER

  2. 2. The Influence of Social Media on E-commerce : Fast Fashion Multinational Companies

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mariama Manneh; [2017]
    Nyckelord :Social Media; Ecommerce; Fast Fashion; Retailer; Social Marketing;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this thesis is to analyse the influence of social media on fast fashion e-commerce multinational businesses and to identify the aims of Corporations using social media and why they adopt it as a marketing strategy to meet their long term objectives.   Methodology Approach:  This research study utilised a qualitative approach which comprises of primary and secondary data in order to conduct research and gather empirical evidence to evaluate the research aims and questions and to fill the gap that previous researches have not sufficiently covered. LÄS MER

  3. 3. Traditionellt eller öppet skyltfönster?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELVIRA RUSID; STINA PAULSSON; [2014]
    Nyckelord :Skyltfönster; butik; butikskommunikation; exponering; skyltdockor; detaljhandeln; marknadsföring;

    Sammanfattning : Butiker använder många olika hjälpmedel för att attrahera sina kunder. Ett av dessa hjälpmedel är butikens skyltfönster vars uppgift är att vara butikens ansikte utåt (Ekberg, 2010). LÄS MER

  4. 4. Utbildning och användandet av personlig försäljning

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :REBECCA STRÖMBERG; LINA SVENSSON; [2013]
    Nyckelord :Service; Kedjebutik; Konkurrensmedel; Sexhörningen; Säljprocessen; Kundbemötande; Personlig försäljning; Personalutbildning; Pedagogiska processen;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur kedjeföretag inom mode utbildar sin butikspersonal inom personlig försäljning och hur personlig försäljning används i säljprocessen i kedjebutiker inom dammode. I den teoretiska referensramen beskrivs sambandet mellan personalen i butiken och den service som en butik kan erbjuda. LÄS MER

  5. 5. Galgar – något att hänga upp sig på. En studie av galgens roll i ett klädföretags värdekedja

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Finsbäck; Karina Teder; [2012-10-04]
    Nyckelord :Supply Chain Management SCM ; pre-retail -aktiviteter; returhantering; galgar; klädföretag; hållbarhet;

    Sammanfattning : Klädbranschen har fått stor uppmärksamhet gällande hållbarhet och miljökostnader. Tidigare forskning har främst täckt frågor kring hållbara material och transporter samt arbetsförhållanden för dem som producerar kläderna, medan andra aktiviteter som ingår i ett klädföretagets värdekedja inte har fått så stor uppmärksamhet, trots att de också har en stor påverkan på miljö och kostnader. LÄS MER