Sökning: "Björn Carlsson"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden Björn Carlsson.
16. Kreativ kommunikationsstrategi riktad till ungdomar - En jämförande fallstudie av golf och innebandy
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Kreativ kommunikationsstrategi riktad till ungdomar - En jämförande fallstudie av golf och innebandy Seminariedatum: 2007-06-07 Ämne/kurs: FEK 582, C-nivå 10 poäng Författare: Henrik Gunnarsson, Claes Thenfors, Kristian Pennerman Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson Fem nyckelord: Golf, innebandy, ungdomar, kreativ kommunikationsstrategi, varumärkesimage Syfte: Syftet är att ställa individuella idrotters förbund och föreningar mot lagidrotters förbund och föreningar för att se huruvida deras kreativa kommunikationsstrategi riktad mot ungdomar skiljer sig åt. Metod: Jämförande fallstudie av golf och innebandy. LÄS MER
17. Orsaker till att 18-19-åriga manliga fotbollstalanger avslutar sin tipselitsatsning, samt deras syn på sin tid i tipselit
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka den idrottsspecifika bakgrunden och direkta orsaker till att 18-19-åriga manliga fotbollsspelare i tipselitlag slutar med tipselit. Intervjuer genomfördes med tio före detta tipselitspelare i södra Sverige och analyserades med hjälp av tematisk innehållsanalys. LÄS MER
18. Kombiuppdrag : en studie om hur onoterade aktiebolag och revisionsbyråer påverkas av ett förbud
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för ekonomi och informatikSammanfattning : .... LÄS MER
19. Reklam till mobiltelefoner
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Reklam till mobiltelefoner Seminariedatum: Tisdagen den 11 januari, 2005 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Rasmus Wallin, Anders Gullander och Jens Karle Handledare: Roland Knutsson, Björn Carlsson och Marcus Bengtsson Nyckelord: SMS-reklam, mobiltelefon, Marknadsföringslagen, obeställd elektronisk reklam, Mobile Marketing. Syfte: Vi vill med denna uppsats belysa hur möjligheten för direktreklam till mobiltelefoner ser ut idag och kan tänkas se ut i framtiden, med tanke på de ändringarna gällande obeställd e-postreklam som införts i Marknadsföringslagen. LÄS MER
20. Design som hjälpmedel för hjälporganisationer
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Under de senaste 30 åren har större uppmärksamhet riktats mot hjälporganisationer och deras verksamhet. Detta har lett till att västvärlden successivt börjat donera mer pengar till de bidragsberoende hjälporganisationerna. Samtidigt som donationerna ökat har konkurrensen mellan hjälporganisationerna vuxit. LÄS MER