Sökning: "Brand meaning"

Visar resultat 6 - 10 av 234 uppsatser innehållade orden Brand meaning.

  1. 6. Bohus Stickning: En analys av den kreativa processen och dess aktörer

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Textilvetenskap

    Författare :Isa Holmgren; [2023]
    Nyckelord :Bohus Stickning; Bohuslän; Stickning; Textil; Mode; Actor-Network-Theory; ANT;

    Sammanfattning : This study investigates the meaning of the creative process within Bohus Stickning. With the use of Actor-Network-Theory in combination with Material Culture Theory, a framework of actors and networks has been made. LÄS MER

  2. 7. Creation of identity value in video advertising: Performing identity myths of stigmatized groups of society

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Antonia Pumarino; [2023]
    Nyckelord :Identity value; identity myth; personification; discourse advertising; social tensions; cultural branding; critical discourse analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Brands have changed their approach to advertising, instead of offering products, nowadays they offer ways of living and seeing the world. To do so, they own a symbolic language which is embodied in advertising discourse. Brands aim to create more profound relationships with consumers and to concretise it, they have a variety of strategies at hand. LÄS MER

  3. 8. Det nya vita guldet - En kvalitativ studie av vita snusvarumärkens positionering och marknadsföring på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Svensson; Philip Östenson; William Andersson Kuhnke; [2023]
    Nyckelord :positioning; messages; nicotine; semiotics; marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur positioneras och marknadsförs vitt snus i Sverige? Vilka budskap sänder vita snusvarumärken i sin reklam och vilka är dessa budskap riktade till? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur det vita snuset är positionerat och marknadsförs på den svenska marknaden för valda fallföretag samt undersöka vilka budskap de sänder, för att bidra till teorin med insikter om positionerings- och marknadsföringsstrategier för det vita snuset i Sverige. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och utgår ifrån en semiotisk bildstudie med stöd utav två fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  4. 9. Lost in the Weeds : Understanding the Firm's Perspective of Regulations on Marketing Communications in the Canadian Cannabis Industry

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Benjamin Farnworth; Edward Williams; [2023]
    Nyckelord :External Regulation; Marketing Communication; Institutional Theory; Institutional Pressures; Isomorphic Pressure; Canadian Cannabis Industry;

    Sammanfattning : Background: Marketing communication is the process of communicating with the customer, this is all communicative materials that are produced by the firm in order to influence the consumer. Regulations are all the rules, instructions, memos issued by a market authority that dictate the ways a firm may present their brand. LÄS MER

  5. 10. Is the office that important? : An investigation on how companies use their office to attract stakeholders

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Madeleine Bille; Niclas Pilwind; [2023]
    Nyckelord :Signaling theory; design; employer brand; brand credibility;

    Sammanfattning : Today, in a world after COVID-19 the office needs to have a different meaning for employees, the office has to compete with the comfort and flexibility of working from home. Therefore this thesis paper researched the topic of how the interior of an office can be used to signal different things to employees. LÄS MER