Sökning: "Carl Johan Jonsson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Carl Johan Jonsson.

  1. 1. Träpatroner och framgång : en mikrostudie av två 1800-tals företagare i sågverksbranschen utifrån deras bouppteckningar.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Alva Nordkvist Jonsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka två stycken träpatroner och se på deras framgång utifrån deras bouppteckningar. Undersökningen är baserad på bouppteckningar från Sundsvall under 1800-talet, specificerat när träpatronerna, Severin och Kempe levde. LÄS MER

  2. 2. Mer än en följare : PR-byråers uppfattning om meningsfulla relationer på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Carl Johan Lindholm; Anton Jonsson; [2017]
    Nyckelord :Strategic communication; PR; relation; social media; agency; organizational communication; media; Strategisk kommunikation; PR; relation; sociala medier; byrå; organisationskommunikation; medier;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to bring a better understanding for how employees of PR- agencies describe a meaningful relation on social media. The thesis furthermore aim to bring further understanding about how employees of PR-agencies describe their strategies for meaningful relations on their agencies’ channels on social media. LÄS MER

  3. 3. Vilken betydelse har Celebrity Endorsement för företagens marknadsföringsstrategi?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Carl-Henrik Andersson; Johan Bengtsson; Robin Jonsson; [2009]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Kändisar; Varumärke;

    Sammanfattning : Vilken betydelse har Celebrity Endorsement för företagens marknadsföringsstrategi? Problemformuleringen leder fram till syftet med uppsatsen. Vi kommer nedan att dela upp syftet i tre punkter och dessa är följande, analysera hur användningen av Celebrity Endorsement fungerar i verkligheten, jämföra denna med den tidigare teori som finns inom ämnet, dra slutsatser om teorin skiljer sig från hur användandet går till i praktiken. LÄS MER

  4. 4. En studie av IT-företagens måluppfyllelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ola Jonsson; Erik Uggla; Carl Nordström; Johan Axelsson; [2001]
    Nyckelord :IT-företag; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund I dagens läge med en IT-bransch i kris med många besvikna aktieägare och ett föråldrat regelverk gällande vilseledande information vid börsintroduktioner är det av intresse att studera området närmare samt se vilka företag som lyckades respektive misslyckades med de mål som ställdes upp. Syfte Att genomföra en undersökning för att se vilka företag som höll vad de lovade. LÄS MER