Sökning: "Client attitude"

Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade orden Client attitude.

  1. 1. Har kommunstorlek någon betydelse? En kvantitativ studie om samverkan mellan socialtjänstens missbruksenhet och psykiatrin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Linnea Bengtsson; Adriana Iseni Sandberg; [2023]
    Nyckelord :samverkan; socialtjänst; socialsekreterare; psykiatri; missbruksvård; intersektionell samverkan; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate how social workers in the substance abuse and addiction services perceive collaboration with the psychiatric unit, and if the size of the municipality has a role in the extent to which collaboration takes place. A quantitative survey has been conducted with 40 respondents operating in a larger city and 15 respondents operating in a smaller city. LÄS MER

  2. 2. Spridning av desinformation om barnavårdsutredningar på socialtjänsten : En kvalitativ Studie om Barnavårdsutredningar inom Socialtjänsten och desinformationens påverkan på föräldrar genom Sociala Medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Shams Sabri; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study examines the experiences of social workers within the field of social services when they encounter families influenced by the misinformation spread on social media. The study highlights how the work within social services is affected by these rumors and misinformation. LÄS MER

  3. 3. Molnbaserad revision : En studie om revisorers användning av molnbaserade tjänster

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Nuri Erdogan; Cantürk Kilic; [2023]
    Nyckelord :Audit process; digitalization; cloud-based auditing; cloud-based services; Revision; molnbaserad revision; molntjänster; AI; revisionsprocess; digitalisering.;

    Sammanfattning : Inledning: Digitaliseringen har påverkat samhället i stor utsträckning under de senaste åren ochdetta kan också observeras i olika företagsverksamhet, som började använda nya teknologier(Manyika et al., 2011). LÄS MER

  4. 4. Socionomstudenters attityder gentemot socialtjänsten - En kvantitativ studie om hur socionomstudenters erfarenheter av socialtjänsten påverkar deras attityder.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Ida Haag Bengtsson; Alexandra Ryhle; [2023]
    Nyckelord :Attityder; socialtjänsten; socialt arbete; socialarbetare; socionomstudenter; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate social work students at Lund University's attitudes toward social services in Sweden and analyze the potential connection between the student's previous experience with social services and their attitudes using the Tripartite model of perspectives presented by Rosenberg and Hovland (1960). This study is based on a quantitative approach using an online survey to gather the empirical data. LÄS MER

  5. 5. Att bygga broar mellan enheter för att möta klientbehov : En kvalitativ studie om intern samverkan inom socialtjänstens individ- och familjeomsorg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Felicia Guta Pantazakos; [2023]
    Nyckelord :discretion; collaboration; social work; street-level-bureaucracy; child and welfare social services; specialization; client needs and social workers; handlingsutrymme; samverkan; socialt arbete; gräsrotsbyråkrat; socialtjänstens individ och familjeomsorg; specialisering; klientbehov och socialarbetare;

    Sammanfattning : The aim of this study is to describe and analyze how social workers experiences internal collaboration within child and welfare social services and how social workers describe the forms of internal collaboration in their practical work. The study is based on seven semi-structured interviews in seven municipalities with social workers, from three units within child and welfare social services. LÄS MER