Sökning: "Data-Driven Business Model"
Visar resultat 6 - 10 av 58 uppsatser innehållade orden Data-Driven Business Model.
6. Time Series Analysis and Binary Classification in a Car-Sharing Service : Application of data-driven methods for analysing trends, seasonality, residuals and prediction of user demand
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Researchers have estimated a 20-percentage point increase in the world’s population residing in urban areas between 2011 and 2050. The increase in denser cities results in opportunities and challenges. Two of the challenges concern sustainability and mobility. LÄS MER
7. Besöksräknarteknologi: Mot datadrivet beslutsfattande inom fysisk handel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Denna studie undersöker möjligheterna att öka användningen av data inom fysisk handel och syftar till att förstå hur beslutsfattare kan generera värde från besöksräknarteknologi. Genom en kvantitativ forskningsansats undersöker studien potentialen hos moderna teknologier inom handelssektorn och introducerar Data Acceptance Model (DAM) som en teoretisk modell för att förstå acceptansen av data. LÄS MER
8. AI Integration Scaling AI for business model innovation
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Artificial Intelligence (AI) is still largely unexplored within information systems research, and most published work remains non-academic (Collins et al., 2021). While there exists some research related to the challenges incumbent organizations have to scale AI, there is little insight to why some succeed. LÄS MER
9. SKRÄP IN; SKRÄP UT - Om NCC:s utmaningar att bli ett datadrivet företag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : The purpose of this study was to create a contribution to research in digitization with a focus on transformation, towards data-driven organization that includes data-informed decisions, in the construction sector. The results of the study have also resulted in company-specific recommendations to the studied company NCC. LÄS MER
10. Aspektbaserad Sentimentanalys för Business Intelligence inom E-handeln
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Many companies strive to make data-driven decisions. To achieve this, they need to explore new tools for Business Intelligence. The aim of this study was to examine the performance and usability of aspect-based sentiment analysis as a tool for Business Intelligence in E-commerce. LÄS MER