Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Svenska kyrkans anpassning till ett "sekulariserat" samhälle i kris - ett förändrat klimat?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för teologi och religionsvetenskap; Lunds universitet/Religionshistoria och religionsbeteendevetenskapSammanfattning : This essay analyses the three climate documents published by the Swedish Council of the Bishops between 1989 and 2019. The documents are analysed from a sociological perspective on religion that focuses on the Church of Sweden's role from a crisis perspective in a secularised society. LÄS MER
2. ”DET ÄR LÄTT ATT MAN KÄNNER SIG UTESLUTEN, FÖR JAG BOR ÄNDÅ HÄR” En kvalitativ studie om barns omsorgsgivande i relation till sina föräldrars familjehemsuppdrag och hur det erkänns av familjen och socialtjänsten
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka hur familjehemsföräldrars egna barn i vuxen ålder ser på sitt omsorgsgivande inom ramen för familjehemsuppdraget. Vi vill även undersöka deras upplevelse av hur deras omsorgsgivande uppmärksammades och erkändes av andra. LÄS MER
3. Modeling stock market liquidity using macroeconomic variables: Evidence from Sweden
Master-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : This paper contributes both to investigating the relationship between the macroeconomic environment and stock market liquidity and to reviewing existing empirical evidence related to this relationship. We develop and examine panel data regression models for stock market liquidity based on macroeconomic factors. LÄS MER
4. Sociala matvaror : En studie av användning utav facebook inom dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Marknadsföring är idag en viktig del i många företag, i takt med samhällets utvecklinghar sättet att marknadsföra sig på förändrats. I de nyare marknadsföringsteorierna har kommunikationen mellan konsumenten och säljaren fått en allt större roll. LÄS MER