Sökning: "Digitala lärande spel"
Visar resultat 11 - 15 av 97 uppsatser innehållade orden Digitala lärande spel.
11. Ökad användning av digitala spel och hjälpmedel inom matematikämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Arbetet är utformat efter genomgången undersökning av matematiska spels inverkan på elever. Under arbetets gång hittas vägar till nya intressanta aspekter som tillför ett djup i vårt eftersökande av hur den digitala ökningen i matematik, eller alla ämnen för den delen, påverkar elever och lärare. LÄS MER
12. Barn som konsument och producent : Förskollärares perspektiv på barns användande av lärplattan i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Denna studie undersöker förskollärares perspektiv på lärplattan i förskolans verksamhet. Detta ämne är högst relevant att ta reda på mer om, eftersom den digitala teknologin är en stor del av samhället. LÄS MER
13. Forskningsöversikt: : Digitala spel iklassrummet för lärande av engelska somandraspråk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim of this literature review is to investigate and highlight the findings of previous research on the topics of; digital games and English second language learning; digital games and motivation; and implementation of digital games in the classroom. All during the period of 2015 to the first quarter of 2022. The search yielded 943 publications. LÄS MER
14. Flerspråkiga barns meningsskapande i mötet med den digitala plattan : En kvalitativ fältstudie i förskolan
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med detta självständiga arbete är att studera hur barn i en interkulturell förskola använder multimodala sätt att kommunicera med digitala och analoga spel för att skapa mening. Mer ingående handlar det om att bidra med kunskap om hur tecken inom lärande kan visas genom hur barnen använder och omskapar analoga samt digitala material utifrån sina egna intressen. LÄS MER
15. Digitala lärresurser och dess effekt på elevers lärande i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : I dagens skolor används digitala lärresurser flitigt i matematikundervisningen trots att det visats i studier att digitala lärresurser inte används på ett effektivt sätt. Syftet med denna studie är att sammanställa information om användningen av de digitala lärresurserna i matematikundervisningen i årskurs 1-6 kopplat till elevers lärande. LÄS MER