Sökning: "Djurgården IF"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Djurgården IF.
1. De könsambivalenta fotbollsspelarna i sociala medier : En kvalitativ tematisk innehållsanalys och en semiotisk analys
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Sport coverage is a large part of the traditional media's content, and soccer is the sport that is covered the most. Today, social media offers a new arena where football is monitored, and football clubs now have the opportunity to construct their own coverage. LÄS MER
2. Nationalstadsparken delta reserve
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : Stockholm is built on top of a rare landscape phenomenon: At the ridge of an esker crossing where the sweet water of Mälaren meets the brakish of the Baltic sea. An absolute ecological melting pot, not to be found anywhere else in this part of the world. LÄS MER
3. Säsongskortshypen - en guldgruva för fotbollsklubbar : En undersökning om de motiverande faktorerna bakom köp av säsongskort hos de allsvenska Stockholmsklubbarna
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Fotbollssupportrarna i Stockholm är kända för sin entusiasm, sitt engagemang och den emotionella anknytningen de har till sina klubbar. Syfte: Studien syftar till att med utgångspunkt ur den kärlek och lojalitet som fotbollssupportrarna till AIK, Djurgården och Hammarby har, undersöka vilka faktorer som motiverar dem till att köpa säsongskort till lagens hemmamatcher i Allsvenskan. LÄS MER
4. Ett varumärke för framtiden : En kvalitativ studie kring Djurgården IF Hockeys varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Att jobba med sitt varumärke och sin identitet har blivit en vardag för de svenska idrottsföreningarna. Under säsongen 21/22 påbörjade Djurgården IF Hockey ett förändringsarbete kring varumärket vilket efter degraderingen från SHL blev alltmer påtagligt. LÄS MER
5. Djurgårdens IF och relationsvårdande kommunikation under Covid-19 pandemin. : En tematisk analys av sociala medier ur mottagarperspektiv.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Under år 2020 drabbades världen av en kris. Covid-19 pandemin slog hårt mot det samhälle vi lever i. Organisationer och varumärken, inte minst de som bedriver en verksamhet som går ut på att samla en större samling människor på en plats, fick tänka om. LÄS MER