Sökning: "E-relations"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet E-relations.

  1. 1. Sociala medier som kommunikationskälla för returpolicy

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Allan Yacoub; Anna Nilson Törnqvist; [2017]
    Nyckelord :E-relations; E-commerce; Marketing; Return policy; Social Media; E-relationer; E-handel; Internethandel; Marknadsföring; Returpolicy; Sociala medier;

    Sammanfattning : Background: E-commerce has with the rapid development of social media created conditions for E-tailers to become more consumer focused and social. The lack of possibility to physically examine products before purchasing has led to loss of revenue as a consequence of increased number of returns. LÄS MER

  2. 2. “Us gamers want exactly what we have always wanted” : den avpolitiserade spelaren och dess ideologiska andra

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Kristoffer Zetterberg; [2016]
    Nyckelord :video games; gaming culture; Gamergate; discourse analysis; masculinity; gender; social media; YouTube; spel; spelkultur; Gamergate; diskursanalys; maskulinitet; genus; sociala medier; YouTube;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks den kraftiga kritik som riktats mot de TV- och dataspel som omfamnar olika typer av vad jag kallar progressiva element. Det rör sig framförallt om sådant som mångfald, representation eller hur spelen i sitt utförande bryter mot hur de traditionellt sett har utformats. LÄS MER

  3. 3. Consistency of Constraint Reifications by Reformulation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Valentina Chapovalova; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Many combinatorial problems can be formulated via constraints, i.e., relations between variables’ values to be satisfied in order for them to count as a solution for the problem. A lot of these combinatorial relations can be applied to an arbitrary number of arguments, these constraints are called global. LÄS MER