Sökning: "EXAMENSARBETE strategisk kommunikation"

Visar resultat 41 - 44 av 44 uppsatser innehållade orden EXAMENSARBETE strategisk kommunikation.

  1. 41. Ska vi byta kunskap? - en kommunikationsstrategi för samverkan mellan studenter på Campus Helsingborg och näringslivet i nordvästra Skåne

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linda Falk; Josefin Thorell; [2005]
    Nyckelord :Kommunikation; Kommunikationsstrategi; Näringsliv; Samverkan; ; Samverkansuppgiften; ; Student; Övertalningsstrategi.; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att ta fram en kommunikationsstrategi för att underlätta initierandet och upprätthållandet av samverkansprojekt mellan studenter på Campus Helsingborg och näringslivet i nordvästra Skåne. Examensarbetet är gjort på uppdrag av och i samverkan med Idéforum Nordvästra Skåne... LÄS MER

  2. 42. www.svt.se/spinn - en webbcommunity för unga

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ismar Zvirkic; Daniel Henriksson; [2005]
    Nyckelord :Kommunikation; fokusgrupper; webbcommunity; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna magisteruppsats i kommunikation är gjort på uppdrag av Sveriges Televisions Barn och Ungdomskanal i Växjö. För att koordinera datainsamlingen för vårt examensarbete har samverkan skett med Helsingborgs Stad och skolor i kommunen. www.svt. LÄS MER

  3. 43. Tankar och tips för projektledare inom kultur

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Pontus Kastberg; [2005]
    Nyckelord :Projektledning; kultur; checklista; grundläggande faktorer; tips; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att skapa ett underlag med hållpunkter att använda ledning av kulturprojekt. Frågeställningen lyder: Hur leder man ett kulturprojekt effektivt som möjligt? Den utgår från hur man leder kulturprojekt där deltagarna utvecklas, prestera som bäst och ha kul under tiden. LÄS MER

  4. 44. ICOOP-COOP Norden, Etikinformation och RFID-teknologi

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Henning Wettendorff; Jesper Sjöling; [2005]
    Nyckelord :COOP Norden; konsumtion; produktinformation; transparens; miljö; etik; IKT; RFID; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi har i detta examensarbete samarbetat med den nordiska koncernen COOP Norden, enheten för Hälsa och Miljö. I rapporten utreder vi Coop's möjligheter att med hjälp av modern information's- och kommunikationsteknik förverkliga sina målsättningar angående transparen's och hållbarhet. LÄS MER