Sökning: "EXAMENSARBETE strategisk kommunikation"

Visar resultat 26 - 30 av 44 uppsatser innehållade orden EXAMENSARBETE strategisk kommunikation.

  1. 26. Spreading Like a Wildfire - Online and Offline: A qualitative analysis of Facebook as a crisis communication tool in Sweden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Julia Fridlund; Anneli Andersson; Anja Herrström; [2015]
    Nyckelord :wildfire; disaster; Facebook; crisis communication; social media; trust; public organization; recipient perspective; kriskommunikation; sociala medier; katastrof; brand; förtroende; offentlig organisation; mottagarperspektiv; Västmanland; Social Sciences;

    Sammanfattning : As the climate on our planet is changing, natural disasters are occurring increasingly often, and Sweden is not an exception. At the same time, Facebook and other social media are more frequently used as crisis communication tools among public organizations. LÄS MER

  2. 27. "Att swipea tills tummen blir trött" - En kvalitativ studie om hur konsumtionsfaktorer kommer till uttryck på dejtingapplikationen Tinder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hanna Ternström; Malin Dott; [2015]
    Nyckelord :Strategic communication; Tinder; Consumption; High-technology; Smartphone; Online dating; Online dating application; Personal marketing; Personal Branding; Bauman; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study intends to increase the understanding of students' usage of the online dating application Tinder and how consumption and personal marketing manifests themselves on the application. This study was conducted from a user perspective and the empirical material has been acquired through focus group interviews, which subsequently were thematised. LÄS MER

  3. 28. ”En stad – ett ansikte?” – en undersökning om Göteborgs Stads grafiska profil.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :William Bengtsson; [2014-09-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: ”En stad – ett ansikte?” – en undersökning om Göteborgs Stads grafiska profil. Författare: William Bengtsson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapsprogrammet. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  4. 29. Med uppdraget i alla kanaler. Institutionell logik för strategisk kommunikation på svenska statliga myndigheter.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Ulf Nylén; [2014-09-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Med uppdraget i alla kanaler -Institutionell logik för strategisk kommunikation på svenska statliga myndigheter Författare: Ulf Nylén Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hp, MK 2500 Termin: Vårterminen 2014 Syfte: Syftet uppsatsen är att identifiera tre grundelement i den institutionella ordning som styr den institutionella logiken strategisk kommunikation på svenska statliga myndigheter. Med utgångspunkt i neoinstitutionell organisationsteori och Thorntons (et al. LÄS MER

  5. 30. Identification of performance gaps in service interactions that influence customer satisfaction

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Haidar shareef; Jose Carlos Villatoro; [2014]
    Nyckelord :Customer Service; Customer Satisfaction; Service Strategy; Service Concept; Customer Experience; Service Quality; Service Quality Gaps;

    Sammanfattning : This thesis project is aimed to investigate how gaps in the form of mistakes and flaws can be identified and minimized during customer service interactions. The Service Concept model by Goldstein et al. LÄS MER