Sökning: "EXAMENSARBETE strategisk kommunikation"

Visar resultat 16 - 20 av 44 uppsatser innehållade orden EXAMENSARBETE strategisk kommunikation.

  1. 16. Föreställningen om mjölk – en kritisk diskursanalys av kommunikationen på mjolk.se

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Timmy Weiffert; Gabriella Persson; [2015]
    Nyckelord :Strategisk Kommunikation; Foucault; Kritisk diskursanalys; Mjölk; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur en organisation kan upprätthålla en viss föreställning genom strategisk kommunikation. Detta uppnås genom det empiriska exemplet mjölk, ett livsmedel som under lång tid framställts som objektivt, naturligt och vetenskapligt, vilket lett till en etablerad föreställning om att mjölk är nödvändig i vår dagliga kost. LÄS MER

  2. 17. Sökmotoroptimering - mer än synlighet online: En kvalitativ studie om svenska universitets strategiska arbete med sökmotoroptimering ur ett varumärkesperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ylva Nilsson; Martina Fransson; [2015]
    Nyckelord :myndighet; New Public Management; varumärkesorientering; marknadsorientering; universitet; synlighet online; sökmotoroptimering; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar öka förståelsen för hur svenska universitet använder sökmotoroptimering i sitt arbete för att synliggöra information på webben. Studien ämnar även öka förståelsen för hur verksamma inom universitetsbranschen motiverar användningen av och målet med verktyget. LÄS MER

  3. 18. "Man får det man betalar för helt enkelt": En studie kring konsumenters meningsskapande av Lidls image ur ett socialkonstruktionistiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sigrid Falck; Katja Nordman; [2015]
    Nyckelord :image; store image; meaning making; sense making; Lidl; social constructionism; consumer; retail; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organizations are increasingly using communicative strategies to try influencing consumers to create a positive image around them. However, the image is an im-material concept in the mind of the consumer, which can create problems for or-ganizations since it is not possible to predict the image that will be assign to them. LÄS MER

  4. 19. "Stämningen fortsätter att vara på topp" - en kvalitativ studie av polisens relationsskapande taktiker på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alice Bergholtz; Susanne Jönsson; Petra Lindström; [2015]
    Nyckelord :Facebook; Government communication; Digital communication; Social media; Public Relations; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det är allt vanligare att myndigheter etablerar sin verksamhet på sociala medier för att skapa eller upprätthålla relationer till allmänheten. Examensarbetet undersökte hur den svenska polisen använt Facebook för att kommunicera med interagerande läsare, samt de relationsbyggande taktiker polisen använt i dialogen med läsare. LÄS MER

  5. 20. Mångfaldens enfald - En diskursanalys med utgångspunkt i city branding av mångfaldsbegreppet i Malmö stads kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linda Hansson; Louise Liljeqvist; [2015]
    Nyckelord :discourse analysis; diversity; diskursanalys; Malmö; mångfald; city branding; Social Sciences;

    Sammanfattning : City branding consists of the complicated task to communicate an entire city as one single brand. The city brand must satisfy the inhabitants’need to feel a sense of belonging without risking excluding outsiders. LÄS MER