Sökning: "EXAMENSARBETE strategisk kommunikation"

Visar resultat 31 - 35 av 44 uppsatser innehållade orden EXAMENSARBETE strategisk kommunikation.

  1. 31. Ett spel för galleriet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Fabian Thomasson; Sandra Sjögren; [2014]
    Nyckelord :in-store communication; Experiences; Dramaturgi; Konsumentbeteende; Upplevelser; Butikskommunikation; consumer behavior; dramaturgy.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Butikernas kommunikativa roll i samhället har förändrats. Med förändrade villkor inom handelsbranschen skapas nya förutsättningar för att leverera värde till kunder genom strategisk kommunikation. Upplevelseskapande som forskningsområde blir därför allt viktigare. LÄS MER

  2. 32. "Den kreativa skaparkraften"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sabina Jansson; Amina Korlat; [2013]
    Nyckelord :Formatanpassning; intuition; strategi; tv-format; varumärke; konsumtion; kultur. Format adaptation; strategy; brand; consumption; culture.; Social Sciences;

    Sammanfattning : I detta examensarbete för kandidatexamen i Strategisk kommunikation har vi gjort en studie med syftet att öka kunskapen inom och förståelsen för ämnet formaanpassning, genom att ta reda på hur svenska produktionsbolag och kanaler arbetat strategisk med anpassning av tv-format samt vilka faktorer som leder till att en formatanpassning genomförs. För att nå vårt syfte har vi undersökt hur de tre produktionerna Biggest Loser Sverige, Project Runway Sverige och Top Model Sverige arbetat strategiskt med formatanpassning. LÄS MER

  3. 33. Strategisk kriskommunikation 2.0? En uppsats om strategisk kriskommunikation i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Joseph Borenstein; [2012-08-31]
    Nyckelord :kriskommunikatörer; beställare; strategisk kriskommunikation; kriskommunikation; sociala medier; relationsskapande; utförare;

    Sammanfattning : Titel: Strategisk kriskommunikation 2.0? – En uppsats om strategisk kriskommunikation i sociala medier. Författare: Joseph Borenstein. Uppdragsgivare: Cohn & Wolfe. LÄS MER

  4. 34. Balanserat styrkort i den kommunala verksamheten : - Hur används det som ett strategiskt managementsystem?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Caroline Backlund; Martin Johansson; [2012]
    Nyckelord :Balanced scorecard; strategic management; non-profit; municipality; management.; Balanserat styrkort; strategisk management; strategiskt managementsystem; management; verksamhetsstyrning; kommunal; socialtjänst; icke vinstdrivande.;

    Sammanfattning : Det har alltid funnits ett behov att styra den framtida ekonomiska utvecklingen i företag och under 1990-talet har balanserat styrkort blivit en populär styrmodell inom både den privata och den offentliga sektorn. Bakgrunden till att svenska kommuner börjat använda sig av det balanserade styrkortet var behovet att kunna se till mer än de ekonomiska måtten. LÄS MER

  5. 35. Kriskommunikation i ett digitalt samhälle Om myndigheters förhållningssätt till sociala medier i samband med kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Susanne Åkeräng; [2011-09-14]
    Nyckelord :svenska myndigheter; Kriskommunikation; strategisk kommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: Kriskommunikation i ett digitalt samhälle Om myndigheters förhållningssätt till sociala medier i samband med kriskommunikation Författare: Susanna Åkeräng Uppdragsgivare: Opti-Alert Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Termin: Vårterminen 2011 Handledare: Marie Grusell Sidantal: 40 sidor (cirka 16 300 ord) Syfte: Syftet med studien är att belysa hur svenska myndigheter förhåller sig till sociala medier i samband med kriskommunikation Metod: Kvalitativa intervjuer Material: Åtta stycken kvalitativa intervjuer med informanter från fem olika svenska myndigheter Huvudresultat: Resultatet visar att de undersökta myndigheterna är medvetna om att de måste förhålla sig till sociala medier. De upplever inte att de har ett direkt behov av de nya medierna, men ser flera möjligheter med dem. LÄS MER