Sökning: "EXAMENSARBETE strategisk kommunikation"

Visar resultat 36 - 40 av 44 uppsatser innehållade orden EXAMENSARBETE strategisk kommunikation.

  1. 36. Politisk professionalisering och röda tårtspadar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Therese Stoltz; [2011-03-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Politisk professionalisering och röda tårtspadar. En kvalitativ studie av valrörelsen 2010 års strategiska kommunikation hos Hallands Socialdemokratiska Partidistrikt Författare Therese Stoltz Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, institutionen för journalistik, medier och kommunikation Termin Höstterminen 2010 Handledare Mathias Färdigh Antal ord 16 732 (inkl. LÄS MER

  2. 37. Tror man på Troman?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Amanda Bengtsson; Liza Olsson; [2011-02-22]
    Nyckelord :Business-to-business; Psuedo-händelse; Kommunikation; Förtroende; Relation; Småföretag; Retorik; Pr; Image; Kund;

    Sammanfattning : Titel: Tror man på Troman? - Kommunikation, relation och förtroende mellan kund och företag. Författare: Amanda Bengtsson och Liza Olsson Uppdragsgivare: Troman AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier kommunikation Termin: Höstterminen 2010 Handledare: Marie Grusell Sidantal: 37 sidor, 13368 ord. LÄS MER

  3. 38. Inte utan min iPhone - En kvalitativ studie om varumärkesframgång ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Andersson; Johanna Åkesson; [2011]
    Nyckelord :varumärke; identitet; status; social tillhörighet; konsumtion; iphone; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inte utan min iPhone - En kvalitativ studie om varumärkesframgång ur ett konsumentperspektiv. Starka varumärken är en stor tillgång för organisationer och kan spela en avgörande roll för konsumentlojalitet och finansiell tillväxt. Brand managementforskning har främst fokuserat på organisationers finansiella nytta med varumärken. LÄS MER

  4. 39. Vad sägs? - En strategisk kommunikationsplan för Swepart AB

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Nina Hansson; [2008]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; reflexiv kommunikation; varumärke; profilering; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ämnet för detta examensarbete är kommunikation, och som uppdragsgivare står Swepart Verktyg AB. Företaget upplever det som svårt att nå ut till nyutexaminerade ingenjörer, och få dessa att söka jobb inom företaget. Mitt uppdrag har således varit att ta fram en strategisk kommunikationsplan för hur de kan gå tillväga i det arbetet. LÄS MER

  5. 40. Vandra i Runmänien - en guidebok för fotvandring

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Mats Landgren; [2006]
    Nyckelord :Vandring; Fotvandring; Rumänien; Karpaterna; Turism; Guidebok; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Målet med detta examensarbete är att skapa en guidebok och tillhörande webbsida om fotvandring i Rumänien. I rapporten genomförs en målgruppsanalys samt en empirisk undersökning. Resultatet av dessa blev en serietestade hypoteser om målgruppens egenskaper. LÄS MER