Sökning: "EXAMENSARBETE strategisk kommunikation"
Visar resultat 36 - 40 av 44 uppsatser innehållade orden EXAMENSARBETE strategisk kommunikation.
36. Politisk professionalisering och röda tårtspadar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel Politisk professionalisering och röda tårtspadar. En kvalitativ studie av valrörelsen 2010 års strategiska kommunikation hos Hallands Socialdemokratiska Partidistrikt Författare Therese Stoltz Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, institutionen för journalistik, medier och kommunikation Termin Höstterminen 2010 Handledare Mathias Färdigh Antal ord 16 732 (inkl. LÄS MER
37. Tror man på Troman?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Tror man på Troman? - Kommunikation, relation och förtroende mellan kund och företag. Författare: Amanda Bengtsson och Liza Olsson Uppdragsgivare: Troman AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier kommunikation Termin: Höstterminen 2010 Handledare: Marie Grusell Sidantal: 37 sidor, 13368 ord. LÄS MER
38. Inte utan min iPhone - En kvalitativ studie om varumärkesframgång ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Inte utan min iPhone - En kvalitativ studie om varumärkesframgång ur ett konsumentperspektiv. Starka varumärken är en stor tillgång för organisationer och kan spela en avgörande roll för konsumentlojalitet och finansiell tillväxt. Brand managementforskning har främst fokuserat på organisationers finansiella nytta med varumärken. LÄS MER
39. Vad sägs? - En strategisk kommunikationsplan för Swepart AB
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Ämnet för detta examensarbete är kommunikation, och som uppdragsgivare står Swepart Verktyg AB. Företaget upplever det som svårt att nå ut till nyutexaminerade ingenjörer, och få dessa att söka jobb inom företaget. Mitt uppdrag har således varit att ta fram en strategisk kommunikationsplan för hur de kan gå tillväga i det arbetet. LÄS MER
40. Vandra i Runmänien - en guidebok för fotvandring
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Målet med detta examensarbete är att skapa en guidebok och tillhörande webbsida om fotvandring i Rumänien. I rapporten genomförs en målgruppsanalys samt en empirisk undersökning. Resultatet av dessa blev en serietestade hypoteser om målgruppens egenskaper. LÄS MER