Sökning: "EdTech research"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden EdTech research.
1. Artificiell intelligens som studieverktyg : En kvalitativ studie om hur studenter upplever att AI kan främja studieteknik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Artificiell intelligens (AI) utvecklas inom bland annat utbildning och teknikens roll inom lärosäten diskuteras i stor utsträckning. AI och dess förmåga besitter möjlighet att leda till innovationer inom lärande och om AI används till sin fulla potential har tekniken förmåga att förstärka människans intelligens. LÄS MER
2. ChatGPT som ett verktyg för självständig utbildning
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Artificiell Intelligens har på senare tid exploderat i både kommersiell och privat användning, vilket förändrar hur vi arbetar, studerar och får tillgång till information. Vanliga typer av AI-tjänster är chatbots och språkmodeller. ChatGPT är en språkmodell som har blivit populär sedan tjänsten lanserades i november 2022. LÄS MER
3. Technology Integration and Higher Education : Comparing Brazilian in-service teachers’ perspectives about the use of technological resources before and during the pandemic
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Recent research has persistently emphasized that education is broken and that the solutions lie with technological resources in educational institutions and teaching methods (Teräs et al., 2020), which has generated a techno-solutionism approach of Edtech companies (Mirrlees & Alvi, 2019). LÄS MER
4. Navigating Organizational Learning from Failure to Foster Innovation as a Process
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The study contributes to developing research on organizational learning from failure and innovation by bringing in the manager's perspectives via a qualitative interpretative case study. By exploring the impact of managerial practice impacts organizational learning from failure and innovation as a process, we aim to support managers in navigating the complexities of learning from failure and innovation. LÄS MER
5. Educational Technology in German Primary Schools
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The increasing importance of technology in everyday life demands to look at this matter in the context of education as well. Whereas Educational Technology (EdTech) has been re-searched mainly in higher education, there is only little research focusing on primary schools. LÄS MER