Sökning: "EdTech research"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden EdTech research.

  1. 1. Artificiell intelligens som studieverktyg : En kvalitativ studie om hur studenter upplever att AI kan främja studieteknik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Ebba Spjutö; [2023]
    Nyckelord :Artificiell Intelligens in education; AIEd; Educational technology; Edtech; student; study techniques; Resource-based learning; Artificiell Intelligens inom utbildning; AIEd; Educational technology; Edtech; student; studieteknik; Resource-based learning;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) utvecklas inom bland annat utbildning och teknikens roll inom lärosäten diskuteras i stor utsträckning. AI och dess förmåga besitter möjlighet att leda till innovationer inom lärande och om AI används till sin fulla potential har tekniken förmåga att förstärka människans intelligens. LÄS MER

  2. 2. ChatGPT som ett verktyg för självständig utbildning

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Erica Granqvist; Isabella Biederbeck; [2023]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; ChatGPT; Artificial intelligence in education; Edtech; självständigt lärande; scaffolding; utbildning;

    Sammanfattning : Artificiell Intelligens har på senare tid exploderat i både kommersiell och privat användning, vilket förändrar hur vi arbetar, studerar och får tillgång till information. Vanliga typer av AI-tjänster är chatbots och språkmodeller. ChatGPT är en språkmodell som har blivit populär sedan tjänsten lanserades i november 2022. LÄS MER

  3. 3. Technology Integration and Higher Education : Comparing Brazilian in-service teachers’ perspectives about the use of technological resources before and during the pandemic

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Sidney Pereira Da Silva; [2022]
    Nyckelord :Pedagogy; Technology-Enhanced Learning; Higher Education; Brazil; TPACK; COVID-19; Technology and Education.; Pedagogia; Aprendizado Aprimorado por Tecnologia; Ensino Superior; Brasil; TPACK; COVID-19; Tecnologia e Educação;

    Sammanfattning : Recent research has persistently emphasized that education is broken and that the solutions lie with technological resources in educational institutions and teaching methods (Teräs et al., 2020), which has generated a techno-solutionism approach of Edtech companies (Mirrlees & Alvi, 2019). LÄS MER

  4. 4. Navigating Organizational Learning from Failure to Foster Innovation as a Process

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Edwin Krishnariadi Djakaria; Halyna Shlapai; [2022]
    Nyckelord :organizational learning from failure; innovation; analyzing; experimentation; psychological safety; edtech company; Business and Economics;

    Sammanfattning : The study contributes to developing research on organizational learning from failure and innovation by bringing in the manager's perspectives via a qualitative interpretative case study. By exploring the impact of managerial practice impacts organizational learning from failure and innovation as a process, we aim to support managers in navigating the complexities of learning from failure and innovation. LÄS MER

  5. 5. Educational Technology in German Primary Schools

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Joschka Kunwald; Sofie Magdalena Müller; [2021]
    Nyckelord :educational technology; primary schools; attitude; adoption; adaption; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The increasing importance of technology in everyday life demands to look at this matter in the context of education as well. Whereas Educational Technology (EdTech) has been re-searched mainly in higher education, there is only little research focusing on primary schools. LÄS MER