Sökning: "Education for Sustainable Development"

Visar resultat 26 - 30 av 687 uppsatser innehållade orden Education for Sustainable Development.

  1. 26. Win-Wind situation? The Local Labor Market and Wind Power Investments in Sweden

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Alfred Arnborg; [2023]
    Nyckelord :Renewable energy; Labor market; Difference-in-differences; Local projections;

    Sammanfattning : This thesis examines the local economic impacts of wind power deployment in Sweden, focusing on the net labor market effects. Using a difference-in-differences model and a local projections model, the study quantifies the impact of wind power investments on unemployment at the municipal level. LÄS MER

  2. 27. Stakeholders role in Sustainble Tourism Development. : A case study in Kenya, linked to Maasai culture.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Anna Hast; [2023]
    Nyckelord :Kenya; Siana conservancy; Maasai; Maasai Mara National Reserve; tourism; sustainable development; stakeholder engagement; Social Exchange Theory.;

    Sammanfattning : To keep in mind while reading and focus of the thesis: -       Sustainable tourism, what is it and who is it for?  -       How can the tourist industry affect cultures?  -       Why do some hosting population fear culture losses but happily receive tourists?  -       Why do people choose to travel?  -       What and how can I as an individual contribute?    The numbers of international tourists are steadily increasing along globalization, which makes it an important phenomenon to highlight. The tourist industry contributes to global development, which would preferably be done through sustainability’s three pillars: economically, socially, and environmentally. LÄS MER

  3. 28. Stödmaterial avsett för undervisning om hållbar utveckling i förskolan : En kvalitativ innehållsanalys av stödmaterial som syftar till att främja barns handlingskompetens

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Amanda Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Action competence; preschool teaching; support material; sustainable development; Handlingskompetens; hållbar utveckling; stödmaterial; undervisning i förskolan;

    Sammanfattning : Teaching can be perceived as a complex concept, as can sustainable development and what these concepts mean for preschool activities. Therefore, support materials for teaching sustainable development are likely to be used by preschool staff. LÄS MER

  4. 29. Staff’s perception of students’ informational privacy in higher education: The case of Canvas

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Jan-Philip Tummes; [2023]
    Nyckelord :Sustainable development; informational privacy; dataveillance; surveillance cultures; learning management system; Canvas;

    Sammanfattning : This study aims at discussing how students’ informational privacy in the learning management system (LMS) Canvas is perceived by staff at higher education institutions (HEIs), as well as identifying challenges arising from dataveillance and from perceptions of informational privacy themselves. The study of perceptions is based on a range of interviews at five HEIs in Sweden. LÄS MER

  5. 30. En kvantitativ studie om lärarperspektiv på undervisning för hållbar utveckling i lågstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jenny Johansson; Anna Samberg; [2023]
    Nyckelord :Education for sustainable development; primary school; literacy; ESD teachers.; hållbar utveckling; lågstadiet.;

    Sammanfattning : Arbetet är skrivet i syfte att undersöka hur lärare undervisar i hållbar utveckling i lågstadiet med fokus på miljöfrågor. Undersökningen utgår från frågor om vilket undervisningsinnehåll lärare väljer för att undervisa i området för hållbar utveckling i lågstadiet och vilken undervisning lärare upplever sig ha förmåga att bedriva inom hållbar utveckling i lågstadiet. LÄS MER