Sökning: "Emelie Karlström"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Emelie Karlström.
1. Vem tar hand om näthatet? Om den EU-rättsliga regleringen av användargenererat näthat på sociala medier.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Kan ledarskapet påverka fastighetsmäklares prestationer? : En kvantitativ studie om transaktionellt- och transformativt ledarskap i fastighetsmäklarbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Fastighetsmäklaryrket är ett provisonsbaserat yrke tidigare forskning har påvisat att ledarskapet kan påverkat hur väl en försäljare presterar. Forskning kring fastighetsmäklares prestation utifrån ledarskapsstil avsaknads. Därför valde vi att undersöka om ledarskapsstil påverkar fastighetsmäklares prestation mätt i pengar. LÄS MER
3. Lek, miljö och material : En kvalitativ undersökning om inomhusmiljöns betydelse för leken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna undersökning syftar till att undersöka inomhusmiljön och materialet vid två förskolor för att se hur dessa påverkar leken. Vid insamling av data har observationer använts. Observationerna har skett på en avdelning på respektive förskola där miljön och barnens lek har legat i fokus. LÄS MER
4. ”Varför ska vi lära oss detta?” -Ett utvecklingsarbete för att skapa inre motivation hos elever, för historieämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att utvecklat olika undervisningsmetoder för att öka elevers motivation i ämnet historia. Detta gjorde vi genom att diskutera hur man praktiskt kan använda sig av motivationsteorier när man planerar och bedriver sin undervisning. LÄS MER
5. Internal Branding : An Empirical Study within the Swedish Bank Industry, an Employees Perspective
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The service sector’s constant growth is followed by an increasing competition among service companies. Followed by this, the process of internal branding has become essential within the service brand building process, i.e. aligning the service company’s brand promise with employees’ behavior. LÄS MER