Sökning: "Emma Westerlund"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Emma Westerlund.

  1. 1. "Det känns inte som barnet har inflytande, förskolläraren lyssnar ju inte" : En kvalitativ studie om förskollärares möjliggörande av barnets subjektskapande i dokumentationspraktiken.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emma Hansson; Westerlund Elina; [2022]
    Nyckelord :Preschool; approach; documentation practice; Förskola; förhållningssätt; dokumentationspraktiker; subjektskapande; makt; etik; dilemman; inflytande;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att diskutera förhållningssättet förskollärarna har gentemot barns möjligheter till subjektskapande i dokumentationspraktiken. Våra forskningsfrågor är: Vilka dilemman kan uppstå enligt förskollärare i dokumentationspraktiken? Hur blir barn subjekt i förskolans dokumentationspraktik? Teorin studien är grundad i är Foucaults tankar om makt och Biestas uppfattning kring individens subjektskapande. LÄS MER

  2. 2. Få kvinnor på toppen - hur ska vi få det mer jämställt? : En kvalitativ studie om vilka faktorer och strategier som är avgörande för att kvinnor ska uppnå en VD-position på Stockholmsbörsen.

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Tikkala; Fanny Westerlund; [2021]
    Nyckelord :Kvinnliga VDs; kvinnor på toppen; kvinnliga ledare; kvinnor på börsnoterade bolag; Stockholmsbörsen;

    Sammanfattning : Kvinnor har historiskt sett blivit uteslutna från högsta ledarpositioner. Idag består endast 10% av alla börs-VD:ar på Stockholmsbörsen av kvinnor. Det innebär att det totalt sett finns cirka 32 kvinnliga börs-VD:s av totalt 332 bolag. LÄS MER

  3. 3. Det fygitala intåget : En kvalitativ studie om hur olika företag i klädbranschen kan implementera fygital i sitt arbete

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Albertsson; Fanny Wallin; Mikaela Westerlund; [2019]
    Nyckelord :Physical channels; digital channels; phygital; experience world; marketing perspective; sales perspective; Fysiska kanaler; digitala kanaler; fygital; upplevelsevärlden; marknadsföringsperspektiv; försäljningsperspektiv;

    Sammanfattning : Examensarbete, Programmet för Inredning- och butikskommunikation, Ekonomihögskolan Kalmar, Linnéuniveristetet. 2FE77E. VT19. LÄS MER

  4. 4. "When a face has been threatened, face-work must be done"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sophie Westerlund; Emma Cedell; [2018]
    Nyckelord :image; image repair theory; influencers; crisis communication; rhetorical analysis; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : The emergence of social media opens up more places for interaction. The interaction enables individuals to produce how they want to be perceived by an audience, which can be referred to as image. Image is essential since people will act to fit this picture. LÄS MER

  5. 5. Ett motiverande hjälpmedel för studenter : Visuella primingövningar inför läsning samt studenters upplevelse av motivation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Pernilla Westerlund Johansson; Emma Lövgren; [2018]
    Nyckelord :interaktionsdesign; studieteknik; mnemonics; Kellers Modell; motivation; studiemotivation; inlärning; minnesteknik; prototyp; mobilapplikation;

    Sammanfattning : Studien bottnar i en insikt om att universitetsstudier samt inlärning av kurslitteratur kan vara svårt för studenter. Syftet är att undersöka vilka faktorer som är viktiga vid design av en mobilapplikation som är till för att underlätta för studenter vid inläsning av kurslitteratur. LÄS MER