Sökning: "Emoji"
Visar resultat 11 - 15 av 46 uppsatser innehållade ordet Emoji.
11. Emojis, brobyggare mellan människor eller bara onödigt grafiskt element? : En användarstudie om emojis betydelse för textad digital kommunikation
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Emojis anses av många vara en viktig komponent för att ge digitala konversationer en känslomässig nyansering och bidrar med tonalitet. Användning och uppfattning av dessa symboler kan variera och i denna uppsats undersöker vi om detta beror på ålder, emojis design eller om det påverkas av andra faktorer. LÄS MER
12. "Emojis are the most important invention in the history of communication" : En kvalitativ studie om tolkningen av emojis som bevismaterial
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Over the years emojis have become a fundamental and natural part in online based communication. Due to this emojis have also entered the judicial system by appearing in several court cases, used as evidence for or against intent to commit crime. LÄS MER
13. EMOJIER I EN NYHETSKONTEXT PÅ SOCIALA MEDIER : Läsarens uppfattning av P3 Nyheters trovärdighet, objektivitet och professionalitet.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : The usage of emojis in marketing strategies and as a digital and social shortcut for emotional response has risen significantly since their creation and subsequent launch in the late nineties. With over three thousand emojis available as of 2019 and, according to Facebook, over five billion sent each day on their instant messaging service, the breadth of their influence and societal importance is unquestionable. LÄS MER
14. Fritidshemmets profil på sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Under den rådande pandemin av Covid-19 har många fysiska möten och kommunikationenmed andra människor förflyttats till att istället ske via digitala plattformar på sociala medier. Syftet med föreliggande studie har varit att synliggöra hur bilder med tillhörande text på Instagram fungerar som kommunikation mellan fritidshem, vårdnadshavare och omvärldensamt hur bild med tillhörande text fungerar som representation av fritidshemmets verksamhet. LÄS MER
15. Sentiment Analysis on Youtube Comments to Predict Youtube Video Like Proportions
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Social media websites are some of the world’s most popular websites and allow all users to have a voice and express opinions and emotions. Using sentiment analysis, these users’ opinions and emotions can be extracted and quantified. LÄS MER