Sökning: "Företagsledning varumärken"

Visar resultat 16 - 20 av 97 uppsatser innehållade orden Företagsledning varumärken.

  1. 16. Kommersiell rådgivning i lantbruket- ett kundperspektiv

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Hans Gradén; [2009]
    Nyckelord :rådgivning ; lantbruk; kommersiell; utveckling; kundperspektiv; företagsledning; produktion;

    Sammanfattning : SammanfattningRådgivning till lantbruket har en lång historia som fram till början av 1990-talet domineras av statsfinansierad rådgivning. Därefter har statsfinansierad rådgivning alltmer begränsats till insatser på miljöområdet. LÄS MER

  2. 17. Järnvägsstationen – en studie om hur mobilitet och konsumtion samverkar i ett föränderligt servicelandskap

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Samsioe; Frida Friberg; [2009]
    Nyckelord :järnvägsstationen; servicelandskap; plats; rörlighet; trygghet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att belysa hur mobilitet och konsumtion samverkar på 2000-talets järnvägsstation som servicelandskap. Teoretisk referensram: Studien fokuserar teori kring servicelandskapet och platsbegreppet. LÄS MER

  3. 18. Cause-Related Marketing - En studie om konsumenters uppfattning av Rosa Bandet-produkter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Emam; Anna Ravn-Holm; Diem Bang; [2008]
    Nyckelord :Cause-related marketing CRM ; Rosa Bandet; Co-branding; Corporate Social Responsibility CSR ; Marknadsföringsstrategi; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att studera svenska konsumenters uppfattning om cause-related marketing på den svenska marknaden samt om detta påverkar deras köpbeslut. Undersökningen avser de CRM-kampanjer där företag samarbetar med välgörenhets-organisationer och tar fram specifika produkter för detta ändamål, som således kombinerar två varumärken. LÄS MER

  4. 19. Ursäkta mig företaget, men vart tog identiteten vägen?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Thelin; Emma Jonsson; [2008]
    Nyckelord :Branschglidning; utvidgning av sortimentet; livsstil; varumärken; varumärkesidentitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Allt fler företag utvidgar sitt sortiment till nya branscher de ursprungligen inte förknippas med. ICA har blivit bank, Statoil säljer inte längre bara bensin och H&M ska nu börja med heminredning. Företag satsar nu inte bara på en produkt utan vill sälja allt under samma tak: det pratas om varuhusens återkomst. LÄS MER

  5. 20. Framtida positionering inom svensk bilindustri - en kvalitativ studie i hur den alltmer miljömedvetna kunden kan mötas

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Larsson; Mattias Stepien Henningsson; [2008]
    Nyckelord :Positionering; varumärken; miljö; bilbransch; differentiering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen vill ge svar på vad den svenska bilindustrin bör tänka på i framtiden för att möta den alltmer miljömedvetna kunden. Intervjuer har genomförts med Volvo och Saab, branschexpertis samt konsumenter för att belysa olika synsätt kring dagens och framtida miljöproblem. LÄS MER