Sökning: "Företagsledning varumärken"
Visar resultat 6 - 10 av 97 uppsatser innehållade orden Företagsledning varumärken.
6. KONSUMENTBETEENDE: EN STUDIE OM EN SUBKULTURS ADOPTERANDE AV VARUMÄRKEN
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Författare: Marcus Karlsson, Anis Kheder and Zahir Muqurai Syfte: Syftet med denna uppsats är att förstå hur subkulturer värderar och tar sig an varumärken samt förstå hur dess konsumtion kan förhålla sig till adoptionsprocessen. Frågeställningar: Vilka är de bakomliggande faktorerna till att en subkultur adopterar varumärken? Hur kan adoptionsprocessen förhålla sig i en subkultur som casualkulturen? Metod: Netnografisk undersökning genomfördes för att lyfta fram de värderingar som finns inom en subkultur som huliganismen. LÄS MER
7. Konsumenternas upplevda bilder av dagligvaruhandelns varumärken i sociala medier
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Jämförandet av handelskedjornas kommunicerade varumärkesidentiteter och konsumenternas, på Facebook uttryckta, varumärkesbilder visade att dessa i huvudsak överensstämde. Det kunde vidare ej heller utrönas någon nämnvärd informationsspridning i två andra omfattande sociala medier, Youtube och Twitter. LÄS MER
8. Att älska ett varumärke - En netnografisk studie av kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Vårt syfte med denna studie är delvis att problematisera kundlojalitet med hjälp av Fredrick Reichelds teori. Vårt primära syfte är att undersöka hur varumärkeslojalitet tar sig uttryck på Internet i olika varumärkesgemenskaper samt hur lojalitetsuttrycken skiljer sig åt mellan våra valda varumärken. LÄS MER
9. Ompositionering av varumärken i livsmedelsbranschen - En studie av Lidls situation i Sverige
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att beskriva det eventuella gapet mellan lågprismatbutikers profil och image och undersöka vilka preferenser som finns mot livsmedelskedjor med lågprisinriktning för att minska gapet efter dessa preferenser. Studien visade att vid utebliven lönsamhet är det viktigt för företag att ta reda på konsumenternas image till företaget, vilka konsumenternas preferenser är för att sedan ändra sin profil så att den stämmer överens med vad konsumenterna önskar. LÄS MER
10. En bilkoncern i profil
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Volkswagenkoncernen har utan tvekan lyckats att diversifiera och profilera de varumärken som nämns i uppsatsen. Vad som dock bör understrykas är att det är i sin helhet som koncernen fungerar bäst. LÄS MER