Sökning: "FACTOR"

Visar resultat 6 - 10 av 14843 uppsatser innehållade ordet FACTOR.

  1. 6. Hur påverkas elevers förståelse för multiplikation av areamodeller som representation? En designstudie i en grekisk grundskola med elever i Åk 2, där undervisningsprocessen fokuserar multiplikativt tänkande samt kommutativa lagen för multiplikation

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Antelina Sema; [2024-03-04]
    Nyckelord :Multiplikativt tänkande; Areamodell för multiplikation; Kommutativa lagen; Proportionalitet;

    Sammanfattning : This design study explores the use of the area model as a representation of multiplication, providing opportunities for second school grade pupils to develop an understanding of multiplication and build multiplicative thinking. Furthermore, the study aims to give pupils the opportunity to discover the commutative law of multiplication with the help of the area model. LÄS MER

  2. 7. (Hur) har distans- och hybridarbetet påverkat företagskulturen? En kvalitativ fallstudie om distans- och hybridarbetets påverkan på företagskulturen inom 5 organisationer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ludwig Robbstål; Gabriel Andersch; [2024-02-13]
    Nyckelord :Corporate Culture; Remote Work; Hybrid Work; Schein Cultural Theory;

    Sammanfattning : In recent decades, the concept of corporate culture has emerged as an increasingly important factor in the business world, as evidenced by a rise in research and efforts to direct it in various ways. The pandemic has led to significant changes in work processes and office environments as operations shifted to remote work. LÄS MER

  3. 8. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER

  4. 9. The Price of Power: A quantitative study of price elasticity of demand during high electricity prices in Southern Sweden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Joel Berg; Lisa Johnsson; [2024-02-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Unprecedentedly high electricity prices became a pressing issue for consumers in 2021-2022, causing political debate and shedding light on the hourly electricity prices. Out of the four Swedish electricity areas created to facilitate an effective electricity market, this thesis will focus on SE3 and SE4 in the South of Sweden, which experienced the highest prices in 2021-2022. LÄS MER

  5. 10. FLYKTEN FRÅN VARDAGEN. Om fantasy, eskapism och verklighet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Jonathan Axelsson Ossiansson; [2024-02-07]
    Nyckelord :ritual; symbolisk interaktionism; fantasy; eskapism; verklighet; rollspel; cosplay;

    Sammanfattning : This paper investigates the relations between the fantasy genre and the phenomena of escapism. It also delves into the factors which motivates consumption of various fantasy mediums. LÄS MER