Sökning: "Failed company"

Visar resultat 11 - 15 av 146 uppsatser innehållade orden Failed company.

  1. 11. “All produktplacering är bra produktplacering, men stämmer det?” : En kvalitativ studie om hur misslyckad produktplacering påverkar ett företags varumärkesimage.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Lina Johansson; Orion Penzo; [2022]
    Nyckelord :Product placement; attitude; values; word-of-mouth and brand image.; Produktplacering; attityd; värderingar; word-of-mouth och varumärkesimage.;

    Sammanfattning : The result of the study has shown that a failed product placement does not affect a company's brand image in a negative way if the brand is well known and the consumers that take part off the product placement already has a good brand image. The study showed that if the brand is well known, their product placement only has a positive reaction to increased exposure which consequently can raise consumers' word-of-mouth (WOM) for the company. LÄS MER

  2. 12. Glöm inte att tvätta händer och reklam noga : En kvalitativ studie om hur corona-washing har sett ut i livsmedelsbranschen under covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Jasmine Kirotar; Sofia Jenks; [2022]
    Nyckelord :reklam; strategisk kommunikation; washing; corona-washing; livsmedelsbranschen; covid-19-pandemin; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : The covid-19-pandemic has not only made the world more conscious about how to wash their hands, it has also established concepts within the science of media and communications, identified as corona-washing. This concept of corona-washing has emerged as a consequence  of companies given higher demands to help those affected by the pandemic, but the companies have failed to do so. LÄS MER

  3. 13. THE MURDER BUSINESS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Stoianov Dumitru; [2021-07-30]
    Nyckelord :corruption; Moldova; Kaufland; misuse of power;

    Sammanfattning : The subject of my investigation, called “The Murder Business”1, if defined in one word, is corruption. On one hand this corruption depicts the vulnerability of Moldovan legal system to protect such fundamental rights (as defined by Moldovan Constitution) as private property and right to life2. LÄS MER

  4. 14. Modeling Success Factors for Start-ups in Western Europe through a Statistical Learning Approach

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Adib Kamal; Kenan Sabani; [2021]
    Nyckelord :Machine learning; KNN; Random Forest; Logistic Regression; Start-up; Success; Maskininlärning; KNN; Random Forest; Logistic Regression; Start-up; Framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was to use a quantitative method to expand on previous research in the field of start-up success prediction. This was accomplished by including more criteria in the study, which was made possible by the Crunchbase database, which is the largest available information source for start-ups. LÄS MER

  5. 15. Motivation och ledningsarbete i samband med en omställning : En kvalitativ fallstudie om hur motivation och ledarskapet har förändrats i samband med en omställning inom ett svenskägt försäkringsaktiebolag

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jacob Rissel; Felicia Jarméus; [2021]
    Nyckelord :Motivation; Leadership; Full-time and Part-time workers; Motivation; Ledarskap; Heltid- och deltidsanställda;

    Sammanfattning : Bakgrund: I samband med Covid-19 drastiska ökning under våren 2020 tvingades samhället genomgå stora förändringar för att minimera smittspridningen av den rådande pandemin. Försäkringsbranschen är en av de branscher som tvingats genomgå en omställning på arbetsplatsen. LÄS MER