Sökning: "Filippa olsson"

Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade orden Filippa olsson.

  1. 6. (Hur) har distansarbetet och digitaliseringen som tillkommit till en följd av Covid-19 påverkat organisationers organisationskultur?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Filippa Olsson; Emma Juvin; [2021]
    Nyckelord :Socio-materiality; Pandemic; Organizational culture; Teleworking; Digital tools; Sociomaterialitet; Pandemi; Organisationskultur; Distansarbete; Digitala verktyg;

    Sammanfattning : Distanseringen under pandemin har ändrat förutsättningarna för hur vi människor kan kommunicera och interagera med varandra. Detta kan i sin tur ha en påverkan på organisationskulturen. Förut fysiska och sociala interaktioner sker nu digitalt och detta har medfört en distansering kollegor emellan. LÄS MER

  2. 7. COVID-19 - En svensk koncerns mardröm eller möjlighet? : En fallstudie av COVID-19 ́s påverkan på en svensk koncern med fokus på ledarskap

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Tom Karmfalk; Filippa Olsson; [2021]
    Nyckelord :COVID-19; Organization; Leadership; Corporate group; Crisis; Stress; Reorganization; Stakeholders; COVID-19; Organisation; Ledarskap; Koncern; Kris; Stress; Omorganisering; Intressenter;

    Sammanfattning : Abstract Bachelor Thesis Business Administration III, Organization 15 hp, 2FE78E, Linnaeus University of Kalmar, Spring 2021. Authors: Tom Karmfalk & Filippa Olsson Advisor: Olle Duhlin Examinator: Hans Wessblad Title: COVID-19 - A swedish corporate group's nightmare or possibility? ___________________________________________________________________________ Purpose: The purpose of this study is to provide an insight into the leadership within an industry in a highly crisis-affected industry and contribute to insights into the importance of leadership and the impact on crisis management. LÄS MER

  3. 8. BILDENS TRE NYANSER AV GRÖNT

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Tovesson; Filippa Olsson; Tora Hammer; [2020]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; hållbarhet; hållbarhetsrapport; semiotik; visuell kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Bidra till fördjupade kunskaper om hur företag kan använda sig av semiotiska resurser i bilder för att positionera sig som hållbara Metod: Uppsatsen är en kvalitativ fallstudie med semiotisk metod Teoretiska perspektiv: Uppsatsen utgår från teorier om hållbarhet, semiotik samt visuell kommunikation Empiri: Studien granskar bilder från de tre fallorganisationerna Ikea, Swedfund och Eternes prisbelönade hållbarhetsrapporter från 2015 Resultat: Studien visar att semiotiska resurser såsom kontrasterande och förvånande kontexter, anspelningar på tid samt förnyade samhällsstrukturer är vanligt förekommande och effektiva sätt att kommunicera hållbarhet. Studien visar även att ekologisk och social hållbarhet prioriteras framför ekonomisk hållbarhet, samt att social hållbarhet porträtteras genom avståndstagande från förlegade samhällsstrukturer. LÄS MER

  4. 9. Riskkommunikation : Människors förståelser och uppfattningar om kommuners kommunikation isamband med coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Filippa Brodén; Hanna Olsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 10. IFRS 15 - ett år efter införandet : En kvantitativ undersökning om hur implementeringen av IFRS 15 har påverkat företags finansiella rapporter utifrån ett branschorienterat perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Filippa Waldmann; Amanda Olsson; [2019]
    Nyckelord :IFRS 15; IAS 18; IAS 11; Revenue recognition; Business Models; The five-step model; Segment reporting; Indutry; Control; Contract; IFRS 15; IAS 18; IAS 11; Intäktserkännande; Affärsmodeller; Femstegsmodellen; Segmentrapportering; Bransch; Kontroll; Kontrakt;

    Sammanfattning : Background: Revenue recognition has been a debated issue for a long time. During the 1990s and 2000s, several critical revenue related events took place. These events led to the development of a new standard for revenues called IFRS 15"Revenue from contracts with customers". LÄS MER