Sökning: "Främmandespråksinlärning"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade ordet Främmandespråksinlärning.
11. Att uppmuntra till tal i främmandespråksklassrummet : En litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kultur och kommunikation; Filosofiska fakultetenSammanfattning : I detta arbete läggs fokus på hur läraren kan uppmuntra sina elever att tala i främmandespråksklassrummet. Arbetet presenterar vikten av att tala i klassrummet, med utgångspunkt dels i statliga styrdokument för engelskklassrummet och dels i teorier och tidigare forskning kring hur eleven bäst kan utvecklas. LÄS MER
12. Språkängslan i främmandespråksklassrummet: En litteraturstudie om språkängslan i kommunikativ språkundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kultur och kommunikation; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att se vad forskningen om språkängslan säger om vad språklärare kan göra för att skapa en låg nivå av ängslan och därmed ett bättre klimat för språkinlärning i ett kommunikativt klassrum. Uppsatsen är forskningskonsumerande och bygger på tidigare forskning om språkängslan i främmandespråksinlärning. LÄS MER
13. Ėto oranzhevye rozy? Tonala avvikelser vid fokusering hos svenska inlärare av ryska
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/RyskaSammanfattning : This paper empirically examines which tonal variations Swedish learners of Russian produce and the influence of first language in second language intonation. In Russian intonation is used to signal sentence type, e.g. to distinguish between declaratives and yes/no questions. LÄS MER
14. Differing attitudes of children : learning English in a Swedish elementary school
Kandidat-uppsats, Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : .... LÄS MER
15. Tonala och temporala avvikelser hos svenska inlärare av franska
Magister-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskapSammanfattning : I denna uppsats har jag fortsatt den ndersökning av svenska inlärare av franska som påbörjades i min C-uppsats. Avsikten har varit att studera om de språkliga avvikelser från den franska normen som upptäcktes i den förra studien kvarstår även denna gång då studien inte längre gäller vokaldurationer utan istället det tonala förloppet och final förlängning. LÄS MER