Sökning: "Franchisees."
Visar resultat 16 - 20 av 54 uppsatser innehållade ordet Franchisees..
16. Den förändrade förmedlingsprocessen : Sålt innan visning
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Vår studie är framtagen för att se hur fenomenet sålt innan visning gällande förmedlingsprocessen har ändrats under de senaste åren. I studien tar vi upp hur den förändrade förmedlingsprocessen påverkar mäklare, säljare och köpare och vad som är de egentliga faktorerna bakom det hela. LÄS MER
17. Critical Success Factors: A study of Swedish Restaurant Franchisors
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : ABSTRACT Aim: From its inception to its expansion nationally and internationally, the management of a restaurant franchise concept uses various critical success factors to overcome the barriers that they encounter throughout their different growth phases. This study aims to find out what the CSFs are for Swedish restaurant franchisors of different sizes, what barriers they encounter and what their solutions to these problems are. LÄS MER
18. Internationalisering med franchise i fokus : En fallstudie om O'Learys framfart på den internationella marknaden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate the strategies used by a Swedish franchise company when they established in the international market. Theoretical perspective: The theoretical frame consists of previous research on internationalization, market entry mode and franchising as a concept. LÄS MER
19. När franchisegivaren mött franchisetagaren : Början på en invecklad relation? - En studie av relationsproblematik i en interorganisatorisk
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Franchising som företagsform har haft en uppåtgående trend de senaste åren med både ökad omsättning och sysselsättning. Det existerar dock statistik som visar på motsatsen. Varannan franchisekedja i Storstockholm har fallande lönsamhet och ett betydande antal misslyckas med sin franchiseverksamhet. LÄS MER
20. Trustication costs- En studie av förtroende och efterlevnad i en franchisekedja
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att genom empiriskt underlag från franchiserelationer bidra med ytterligare information angående hur en agents förtroende för en principal påverkar en agents opportunistiska beteende, och i förlängningen huruvida en agents förtroende för en principal är en faktor som bör beaktas i transaktionskostnadsteorin. Metod: Studien genomfördes med kvalitativ metod där en induktiv ansats användes. LÄS MER