Sökning: "Fritidsresor"
Visar resultat 16 - 20 av 37 uppsatser innehållade ordet Fritidsresor.
16. Kundens val av researrangör
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som kunden anser påverkar och avgör valet av researrangör samt jämföra detta med researrangörernas egen syn. En avgränsning har gjorts till två researrangörer, Ving och Fritidsresor samt till privatturism. LÄS MER
17. Barnsexturism : Globaliseringens påverkan och researrangörernas förebyggande arbete
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka huruvida globalisering kan sättas i sammanhang till existerande problem med barnsexturism samt att undersöka hur svenska researrangörer arbetar med att ta socialt ansvar i sina verksamheter för att förebygga och stoppa barnsexturism. Studien utgår från tidigare forskning i ämnet samt två teorier om globalisering och CSR, Corporate Social Responsibility Vi har i denna studie använt ett kvalitativt tillvägagångssätt. LÄS MER
18. Sociala medier för marknadsföring : En fallstudie om vilka strategier som finns för marknadsföring via Facebook hos svenska researrangörer
Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : In this study, we have examined how Swedish tour operators are using social media as part of their marketing plan. Our purpose was to find out which strategies they use in the area of social marketing. The companies that were examined were Ving, Fritidsresor and Jambo tours, and the social network site that the research focused on was Facebook. LÄS MER
19. Word of Web : - en studie om researrangörers användning av sociala medier som marknadsföringkanal
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att studera hur marknadsföring via social media på olika sätt är viktigt för researrangörer, samt vilka faktorer som kan påverka kommunikationen mellan researrangör och kund. Jag har valt att göra en fallstudie på Fritidsresors användning av sociala medier. LÄS MER
20. RESEBYRÅERS KONKURRENSFÖRDEL UTIFRÅN SEXHÖRNINGEN : Fritidsresor och Ving, vilken resebyrå väljer kunden utefter positioneringen i sexhörningen?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Resebyråerna växer i allt stadigare takt, allt eftersom fler människor väljer att färdas med flyg på grund av den effektiva globaliseringen som pågår världen om. Ving och Fritidsresor är två resebyråer som följt med utvecklingen sedan mitten av 1900-talet och har nu blivit två av de ledande resebyråerna i Sverige. LÄS MER