Sökning: "Fritidsresor"

Visar resultat 16 - 20 av 37 uppsatser innehållade ordet Fritidsresor.

  1. 16. Kundens val av researrangör

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Sandra Gestlöf; Maria Hendsel; [2014]
    Nyckelord :Travel agencies; customers; consumer behavior; buying process; gap model; customer satisfaction; Researrangör; kunder; konsumentbeteende; köpprocess; gapmodellen; kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som kunden anser påverkar och avgör valet av researrangör samt jämföra detta med researrangörernas egen syn. En avgränsning har gjorts till två researrangörer, Ving och Fritidsresor samt till privatturism. LÄS MER

  2. 17. Barnsexturism : Globaliseringens påverkan och researrangörernas förebyggande arbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Denise Enlund Brattehag; Petra Oxalaryd; [2013]
    Nyckelord :Child sex tourism; globalization; travel organizers; CSR; ECPAT Sverige; Barnsexturism; globalisering; researrangörer; CSR; ECPAT Sverige;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka huruvida globalisering kan sättas i sammanhang till existerande problem med barnsexturism samt att undersöka hur svenska researrangörer arbetar med att ta socialt ansvar i sina verksamheter för att förebygga och stoppa barnsexturism. Studien utgår från tidigare forskning i ämnet samt två teorier om globalisering och CSR, Corporate Social Responsibility Vi har i denna studie använt ett kvalitativt tillvägagångssätt. LÄS MER

  3. 18. Sociala medier för marknadsföring : En fallstudie om vilka strategier som finns för marknadsföring via Facebook hos svenska researrangörer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emelie Wiklund; Therese Hollstensson; [2012]
    Nyckelord :Social media; Marketing; Social marketing; Tour operators; Sociala medier; Marknadsföring; Social marknadsföring; Researrangörer;

    Sammanfattning : In this study, we have examined how Swedish tour operators are using social media as part of their marketing plan. Our purpose was to find out which strategies they use in the area of social marketing. The companies that were examined were Ving, Fritidsresor and Jambo tours, and the social network site that the research focused on was Facebook. LÄS MER

  4. 19. Word of Web : - en studie om researrangörers användning av sociala medier som marknadsföringkanal

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Johanna Olsson; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; Sociala plattformar; Relationer; Word of mouth; Medaktörer;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att studera hur marknadsföring via social media på olika sätt är viktigt för researrangörer, samt vilka faktorer som kan påverka kommunikationen mellan researrangör och kund. Jag har valt att göra en fallstudie på Fritidsresors användning av sociala medier. LÄS MER

  5. 20. RESEBYRÅERS KONKURRENSFÖRDEL UTIFRÅN SEXHÖRNINGEN : Fritidsresor och Ving, vilken resebyrå väljer kunden utefter positioneringen i sexhörningen?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sofia Lindgren; Sarah Kristiansen; [2012]
    Nyckelord :Konkurrensmedelsmix; sexhörningen; resebyrå; positionering; Fish-bein; Peak-experiance;

    Sammanfattning : Resebyråerna växer i allt stadigare takt, allt eftersom fler människor väljer att färdas med flyg på grund av den effektiva globaliseringen som pågår världen om. Ving och Fritidsresor är två resebyråer som följt med utvecklingen sedan mitten av 1900-talet och har nu blivit två av de ledande resebyråerna i Sverige. LÄS MER