Sökning: "Gamification"
Visar resultat 6 - 10 av 553 uppsatser innehållade ordet Gamification.
6. OpenCourse: Gamification in Computer Science Education
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : Academic degrees in computer science suffer from the highest dropout rates among universities. As a result, there is a lack of technical professionals, which could threaten the digital infrastructure. LÄS MER
7. Interrupting prolonged sitting behavior with gamification: Mobile adaptation of the break reminder desktop app Liopep
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The present work aims at guiding the design transition of the break reminder desktop application Liopep to a mobile platform. The goal is to improve and adapt the gamified intervention to address sedentary behavior at an organizational level. LÄS MER
8. Gamification of Work Tasks: Effects of Mixed and Individual Game Design Elements on Motivation and Performance
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Gamification uses elements of game-designing on mundane tasks to enhance motivation and performance. This study aimed to investigate the effects of gamification on performance, intrinsic motivation and amotivation while doing work tasks. LÄS MER
9. Optimalt lärande : Spelifiering och visualisering av entalsaritmetik för barn
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : En viktig del av grundskolans utbildningsplan är att lära ut grunderna i matematik ochatt få elever att automatisera de fyra grundläggande räknesätten. Det finns en korrelationmellan inlärning av dessa kunskaper i tidig ålder och framgång i framtida matematiskutbildning. LÄS MER
10. Levla upp! : Motivationshöjande spelifiering av kreativa processer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Studien som presenteras i föreliggande uppsats syftar till att undersöka spelifiering av kreativa processer utifrån tre frågeställningar: (1) på vilket sätt arbetar läraren för att främja motivationen hos eleverna i sin skapandeprocess, (2) kan man förstå lärarens upplägg som spelifiering, och i så fall på vilket sätt, och (3) vilka effekter har lärarens upplägg på motivationen hos elever som befinner sig i kreativa processer? Bakgrunden till detta undersökningsområde utgörs dels av motivationens betydelse för barn och unga som befinner sig i skolans värld. Frågan om motivation spelar en viktig roll när det exempelvis kommer till frånvaroproblematik, ett alldeles för starkt betygsfokus och passivitet i skolarbetet. LÄS MER