Sökning: "Gamification"

Visar resultat 26 - 30 av 553 uppsatser innehållade ordet Gamification.

  1. 26. Peer-to-Peer Competitive Gamification Approach to Increase Students’ Motivation.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Lubna Snobar; [2023]
    Nyckelord :E-learning; Gamification; P2P challenges; Survey; Motivation;

    Sammanfattning : Education is a main target that societies thrive to enhance. Though it requires hard discipline for some students. One can use methods of gamification to enhance the process of learning. We know that gamifying a process has a good impact on changing the behavior of the participant in this process. LÄS MER

  2. 27. Online Game-Based Learning Platforms and Vocabulary Acquisition for ESL Learners in Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Asia Hussein Ali; Aleksander Rudenko; [2023]
    Nyckelord :Online-game based learning platforms; gamification; vocabulary acquisition; student competition and engagement; cooperation and scaffolding.;

    Sammanfattning : Since the Covid19 pandemic there has been a rise in the use of digital platforms such as online-game based learning platforms (OGBLPs) to diversify the learning experiences of students. This paper investigates the implementation, challenges, and benefits of online game-based learning platforms for English learning of students with English as a second language (ESL) in Sweden’s upper secondary schools. LÄS MER

  3. 28. Design för motivation och engagemang i enterprise social media : Användning av inre motivation för utformandet av gamification och persuasive design

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Emma Thölin; Pegah Esnaashari Esfahani; [2023]
    Nyckelord :Intrinsic motivation; engagement; enterprise social media; gamification; persuasive design; Inre motivation; engagemang; enterprise social media; gamification; persuasive design;

    Sammanfattning : På grund av Covid-19 pandemin har sättet vi arbetar på förändrats och allt fler människor arbetar idag på distans. Detta har medfört att medarbetare kan känna sig ensamma utan en tillhörighet till den arbetsplats de jobbar på, vilket kan ha negativa effekter på deras engagemang och prestationer. LÄS MER

  4. 29. "Lesson complete" : En studie om hur spelfunktioner kan motivera till språklärande

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Frida Lindström; [2023]
    Nyckelord :Learning; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation; Gamification; Multilingualism; Lärande; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation; Gamification; Flerspråkighet;

    Sammanfattning : Lärande och motivation är nära sammankopplade, en motiverad elev tar till sig materialet bättre. Detta är ett område som utforskats under lång tid, men verktygen som tillämpas för att främja lärande har utvecklats och därmed finns nya motivationsfrämjande faktorer som kan utforskas. Idag finns det även digitala läroverktyg. LÄS MER

  5. 30. www.rätten-till-staden.nu : digitalt medborgardeltagande i stadsutvecklingen

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Ellen Aurell; [2023]
    Nyckelord :e-deltagande; medborgardeltagande; hållbar stadsutveckling; informations- och kommunikationsteknologier IKT ; planering; demokrati;

    Sammanfattning : Uppsatsen syfte är att studera huruvida digitalt deltagande kan underlätta för planerare att stärka medborgardeltagandet i stadsutvecklingsprocesser, samt underlätta för själva medborgarna att delta. Digitalt deltagande ses som ett sätt att ta bort de traditionella hinder som finns för det fysiska deltagandet, i det att det är tids- och platsspecifikt. LÄS MER