Avancerad sökning
Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
11. Gröna märkningar som kommunikationsverktyg : En kvalitativ studie ur företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the use of certified green labelling together with green labelling created by companies themselves, as a tool within green marketing communication to create credibility for green products. A focus has been placed on department stores within the retail sector. LÄS MER
12. Det är inte lätt, men det är rätt : En studie av grön marknadskommunikation på H&M-gruppens hemsidor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hållbar marknadsföring blir allt viktigare för att företag och konsumenter ska följa hållbara konsumtions- och produktionsmönster och därigenom minska påverkan på klimat, miljö och människors hälsa. Tidigare forskning har visat att klädföretag som strävar efter att kommunicera ut hållbara produkter ofta misslyckas med att vara trovärdiga. LÄS MER
13. Är man en del av problemet måste man också vara en del av lösningen : En kvalitativ studie om Max Hamburgares kampanj ‘Green-familjen’
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Svenska konsumenter anser det vara allt viktigare att företag arbetar aktivt med klimatrelaterade hållbarhetsfrågor, och forskning visar på att det finns goda anledningar för företag att ägna sig åt det som kallas för ‘Grön marknadskommunikation’. Samtidigt ser författarna av denna studie att detvidforsknin gsinsatseriämnetsällanriktasettkvalitativtfokusmot avsändarenav klimatrelaterad marknadskommunikation. LÄS MER
14. Grön karaktär - en kommunikationsbarriär?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
15. Modeindustrins gröna marknadsföringsstrategi : En studie om Åhléns och Filippa K
Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Den senaste tiden har miljödebatten vuxit sig stor och den kopplas allt mer samman till det ohållbara konsumtionssamhället som vi lever i idag. Modeindustrin utgör en stor del i den ohållbara utvecklingen av samhället och genom ett hållbarhetsengagemang börjar många modeföretag försöka få bukt på miljöproblemet och flera andra sammanhängande globala problem. LÄS MER