Sökning: "Gustaf E. Svensson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Gustaf E. Svensson.

  1. 1. Prompt engineering and its usability to improve modern psychology chatbots

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Isak Nordgren; Gustaf E. Svensson; [2023]
    Nyckelord :Large Language Models; LLM; GPT; GPT-3.5; GPT-4; chatbots; psychology; prompt engineering;

    Sammanfattning : As advancements in chatbots and Large Language Models (LLMs) such as GPT-3.5 and GPT-4 continue, their applications in diverse fields, including psychology, expand. This study investigates the effectiveness of LLMs optimized through prompt engineering, aiming to enhance their performance in psychological applications. LÄS MER

  2. 2. Feasibility of an Electrically Tuneable EMC Susceptibility Antenna for 26-150 MHz

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Lucas Svensson; Gustaf Ljungné; [2019]
    Nyckelord :EMC; tuneable; antenna; low frequency; susceptibility; electromagnetic compatibility; immunity; testing; 26-150 MHz; changing size; EZNEC; SAAB; tuned antenna; anechoic chamber;

    Sammanfattning : Electromagnetic compatibility (EMC) is an essential part in today’s society and there are more products around us that emit electromagnetic waves than ever before. To make sure that all these products function properly under all circumstances EMC testing is needed. One test that is conducted is radiated immunity testing. LÄS MER

  3. 3. Strategisk utveckling genom e-handel – en studie av ett traditionellt tillverkningsföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Arp; Carl-Johan Widell; Henrik Svensson; [2011]
    Nyckelord :e-handel; värdekedja; kanalkonflikter; disintermediation; värdeskapande; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt huvudsyfte med denna uppsats är att införskaffa oss kunskap och till följd identifiera vilka värdeskapande processer som skall utvecklas för att en e-handels lösning ska kunna attrahera konsumenter, samt skapa mervärde för vårt fallföretag. Vi vill med uppsatsen assistera fallföretaget med ett beslutsunderlag för både möjligheter och dilemman inom e-handel och ge alternativa lösningar på dessa. LÄS MER