Sökning: "Hemmamarknad"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet Hemmamarknad.
1. Institutional support for the internationalization of Swedish Small and Medium-Sized Enterprises. : A Study of the Kalmar Region
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Extant research concludes that SMEs tend to be highly dependent on the local institutional environment when internationalizing. In relation to that, international business literature accentuates the lack of studies that aim to understand how government support influences SMEs' international business performance. LÄS MER
2. Dras alla konsumenter över samma kam? : Svenska företags utformning av marknadsföringsstrategier på den internationella marknaden.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Standardisering och anpassning är två marknadsföringsstrategier som flitigt debatterats under decennier bland forskare. Begreppet standardisering innebär att ett företag väljer att utforma sin marknadsföring på samma sätt genom flera kanaler och på flera marknader. LÄS MER
3. Förvärva på samma eller ny marknad? : En studie om abnormal avkastning beroende på tidigare etablering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företagsförvärven har under de senaste åren ökat internationellt. De flesta företagsförvärven sker på företagets hemmamarknad och marknadsreaktionen har visats vara lägre vid förvärv utomlands. Tidigare studier kontrollerar inte för om etablering i landet påverkar marknadsreaktionen. LÄS MER
4. Market analysis for electric vehicle supply equipment : The case of China
Master-uppsats, KTH/Hållbarhet och industriell dynamikSammanfattning : Personliga eldrivna fordon (EV) är ett nytt teknikområde som är på väg att uppnå stort momentum på flera av världens marknader. Eftersom branschen fortfarande ligger i sin linda finns det i nuläget inga tydliga strukturer, som gäller för alla marknader världen över, gällande relationerna mellan aktörer, vilket leder till osäkerheter när det kommer till att ta strategiska beslut. LÄS MER
5. Goodwillgåtan i Europa -En kvantitativ studie av goodwill och övervakning i Europa och USA
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: År 2005 beslutade EU att alla noterade företag inom unionen måste följa IASBs regelverk gällande koncernredovisning. Detta var ytterligare ett steg för att öka den internationella jämförbarheten mellan företags redovisning. LÄS MER