Sökning: "Hotel Management"

Visar resultat 31 - 35 av 173 uppsatser innehållade orden Hotel Management.

  1. 31. Crisis Management Strategies for Conference Business of Hotel Industry on Gotland under Global Pandemic COVID-19

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Chen Jialing; [2021]
    Nyckelord :crisis management; COVID-19; conference business; conference management;

    Sammanfattning : With the outbreak of COVID-19, the number of physical conferences has decreased which impacts hotels’ revenue from conference business. In response to the decrease in conferences and conference revenue, hotels have developed strategies to manage the loss. For each hotel, they developed different strategies according to the situation they faced. LÄS MER

  2. 32. Corporate Social Responsibility Practices of Hotel Industry: A case of Selected Hotels in Bishoftu Town, Ethiopia

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Abrham Wordoffa; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hotel industry has become an integral part of the socio-economic aspiration of developing countries, where Ethiopia is not in island. Resort Towns, like Bishoftu, are among the vicinities which are facing pressure from hotel development that does not align itself to sustainability principle. LÄS MER

  3. 33. "Out of sight.... Out of mind" How employees made sense of organisational changes resulting from crisis management

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Imaoui; Julia van Veen; [2021]
    Nyckelord :Sensemaking; Change management; Crisis management; Employees; Hospitality Industry; United Kingdom; Covid-19; Lockdown; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Purpose - The purpose of this study is to gain a deeper understanding of how employees, of the London Hilton on Park Lane hotel, make sense of organisational changes resulting from crisis management during the Covid-19 pandemic. We aim to contribute to the existing literature within the field of change and crisis management and build on Weick’s (1995) concept of sensemaking. LÄS MER

  4. 34. A comparative study on differences in sustainable development of hotels in Sweden and China

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Zhixuan Zhao; [2020]
    Nyckelord :sustainable develoment; sustainable management; hotel management; Sweden; China;

    Sammanfattning : This study mainly compares and analyzes the sustainable development measures of hotels in China and Sweden. In this study, purposive sampling method is adopted to select hotels in China and Sweden, and the data of sample hotels are coded and classified and then compared and analyzed according to different categories. LÄS MER

  5. 35. Att överleva i av- och ombokningarnas tid : En kvalitativ studie av hur två hotell och två resebyråer anpassat sig till och hanterat effekterna av Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ebba Hansell; Wurood Harbi; [2020]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; crisis; crisis management; organizational learning; hotel industry; travel agency industry; learning in crisis; tactical marketing; strategic marketing.; Covid-19 pandemin; kris; krishantering; organisatoriskt lärande organisational learning ; hotellbranschen; resebyråbranschen; lärande under en kris learning in crisis ; taktisk marknadsföring; strategisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att belysa hur den kris som Covid-19 pandemin skapat harpåverkat hotell och resebyråers digitala taktiska respektive planerade strategiska marknadsföring,samt den krishantering som tillämpats av företagen under denna pandemin och de lärdomar dedragit av denna kris.Teori: Den teoretiska referensramen för denna studie innefattar marknadsförings-, krishanteringsoch organisationsteori. LÄS MER